וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף הודה בהונאה הגדולה בהיסטוריה

עידן דורנר

12.3.2009 / 16:08

מנהל הונאת הפונזי ברנרד מיידוף הודה בביהמ"ש בכל סעיפי האישום נגדו. העונש המקסימלי על האישומים הוא 150 שנות מאסר

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ברנרד מיידוף, המואשם בניהול הונאת הפונזי הגדולה ביותר בהיסטוריה של וול סטריט, הודה היום (חמישי) בכל האשמות נגדו, בהן הלבנת כספים, הונאה ומתן עדות שקר. מיידוף בן ה-70 התעמת עם משקיעים רבים שהונה, אותם הזמינה התביעה על מנת לזרז את ריצוי העונש. ככל הנראה יבלה מיידוף את שארית ימיו בין כותלי הכלא. לאחר ההודאה באשמה אמר מיידוף כי הוא מצטער עד עמקי נשמתו ומתבייש בפשעו.

150 שנה בכלא

מיידוף, שכיהן בעבר כיושב ראש דירקטוריון הנאסד"ק, ביצע הונאה בהיקף של 65 מיליארד דולר במשך למעלה משני עשורים, עד לפרוץ המשבר הכלכלי הגלובלי הנוכחי. הוא הודה ב-11 אישומים שונים. העונש המקסימלי על כל האישומים הוא 150 שנה.

שלושה חודשים מאז שנעצר מיידוף, שהפך לסמל המשבר הפיננסי בארה"ב, הוא הגיע היום לבית המשפט במנהטן עם פנים עגומות, כשהוא לבוש בחליפה אפורה. בדרכו לאולם הוא חלף על פני עשרות עיתונאים, לאחר שמצלמות הטלוויזיה תיעדו את נסיעתו מדירתו לבית המשפט באמצעות מסוק.

בין משקיעיו הרבים היו קרנות פנסיה, בנקים, ארגוני צדקה יהודיים, האנשים העשירים ביותר בצפון ודרום אמריקה ובאירופה, פנסיונרים מפאלם ביץ', סלבריטאים מעולם הבידור, "ישיבה יוניברסיטי והקרן של ניצול השואה אלי ויזל. מיידוף הוא המואשם היחיד בפרשה, למרות שעמד בראש עסק משפחתי. עדיין עולות שאלות האם מישהו נוסף מבני משפחתו היה מעורב בהונאה.

ככל הנראה תדרוש התביעה כי הסכום לשחרורו בערבות עד לתחילת המשפט בעוד מספר חודשים יעמוד על 10 מיליון דולר. אם יורשע, הוא יבלה את שארית חייו בכלא עם אבטחה נמוכה וייאלץ לבצע מטלות יומיומיות.

הפרשה נחשפה רק ב-11 בדצמבר, למרות שבמשך שנים רבות התקבלו אזהרות לגבי ההונאה. הרשויות טוענות כי מיידוף הודה בפני בניו ב-10 בדצמבר על ההונאה, לאחר הפסדים של 50 מיליארד דולר, ואמר להם כי הוא צפוי ללכת לכלא. הונאת פונזי היא הונאת ממון בה מוחזר כסף למשקיעים ותיקים, על חשבון המשקיעים החדשים. ביום חמישי העריך הממשל בארה"ב כי ההואנאה הסתכמה ב-64.8 מילארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully