וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי ביה"ס שנפגע מגראד שבו ללימודים

נעמה טלמור ורמי שני

12.3.2009 / 13:56

לאחר שלמדו שבועיים במבנים ברחבי העיר, חזרו תלמידי התיכון באשקלון ללימודים בבית ספרם. "מתרגשים אבל ברור שיש גם פחד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, קריינות: ענת ברק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

תלמידי בית הספר באשקלון שנפגע מטיל גראד לפני כשבועיים שבו היום (חמישי) ללימודים. במרכז בית הספר קיימו התלמידים, המורים וצוות ההנהלה טקס, בו השתתפו גם ראש עיריית אשקלון בני וקנין, מנכ"ל הרשת שאליו משתייך בית הספר ד"ר אמנון אלדר, מנהלי בתי ספר אחרים באשקלון ונציגי מועצת התלמידים בעיר.

"אחרי שבשבועיים האחרונים התלמידים שלנו נדדו בכל העיר, היום הם שבים לבית הספר. זה הבית ואנחנו חייבים לחזור לשגרה ולשוב ללימודים", אמר יצחק אברג'יל, מנהל ביה"ס. "היה נס גדול שתלמידים לא היו בבית הספר ושהנפילה היתה בשבת כשבית הספר היה סגור". "יש לנו הרבה מאוד עבודה", הוסיף אברג'יל. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי השירות הפסיכולוגי כדי לאתר תלמידים עם חרדות הזקוקים לסיוע".

"חוזרים ומפחדים"

בית הספר נפגע פגיעה קשה בחלקו הדרומי. מעוצמת הפיצוץ נפגעו גם יסודות הבניין וככל הנראה יהיה צורך לבנות מחדש את החלק שנפגע. על הגדר שמקיפה את אזור ההרס עמלו המורים והתלמידים שעות רבות, "כדי לייצר אווירה טובה למרות ההרס", כדבריהם.

"לא ניתן לטרור לנצח. התשובה שלנו לטרור תהיה שיפוץ בית הספר ובנייתו. אני עדיין מתפעל מהנס שקרה לכולנו", אמר בני וקנין, ראש העיר. "זה היה מזעזע לראות את בית הספר והדבר הראשון שעובר בראש זה ההרוגים שהיו יכולים להיות כאן. זה לא פשוט לחזור וללמוד כרגיל, זה יהיה קשה אבל נצטרך להסתדר", סיכם עדן דוד, תלמיד כיתה י"ב, שמבנה כיתתו נהרס כליל.

בתיכון שנפגע לומדים 190 תלמידים מאשקלון ומישובים סמוכים. הודיה אלבז, תלמידה בכיתה י"א ויושבת ראש מועצת התלמידים, אמרה "זה מאוד משמח לחזור ללימודים. מאד חיכינו לזה, וסוף סוף חוזרים. התחושה בלב היא של התרגשות. ברור שיש גם פחד. חששנו שזה יקרה, שייפול כאן טיל ועכשיו אנחנו חוששים שזה יקרה שוב. ראינו שפעם אחת זה קרה ולמרות זאת, חוזרים ומפחדים".

המורה קרן אור אזולאי יודעת שסגל העובדים יהיה המשענת של התלמידים: "אנחנו חוזרים ללמוד במקום הטבעי שלנו. ברגעים אלו אנחנו משתדלים לא לשדר חששות לתלמידים ובוטחים באל. אני תמיד אומרת לתלמידים שלי, שמתאונות נהרגו יותר אנשים ממה שנהרגו מקסאמים ובכל זאת כל אחד עולה ונוסע באוטו. עכשיו, אחרי שאושרו המיגוניות, הלב יותר שלם. יש חשש, אשקר אם אומר שאני מרגישה בטוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully