וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו: "יש פערים בינינו לליכוד"

12.3.2009 / 14:01

ח"כ סטס מיסז'ניקוב, יו"ר צוות המו"מ הקואליציוני של ישראל ביתנו, אמר לפני פגישה עם הליכוד כי "לא תהיה היום חתימה על הסכם בשל פערים בעמדות המפלגות"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"לא תהיה היום חתימה על הסכם", כך הצהיר בצהרים (חמישי) ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני של ישראל ביתנו, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, עם כניסתו לפגישה עם צוות המו"מ של הליכוד. מיסז'ניקוב הסביר כי החתימה לא תתקיים בגלל פערים בעמדות בין שתי המפלגות.

אתמול העריך גורם בליכוד כי היום ייחתם ההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו וכי הממשלה החדשה תושבע כבר ביום רביעי הבא. "הליכוד נתן לישראל ביתנו מתווה לפשרה בנושא דת ומדינה בפגישת צוותי המשא ומתן שנערכה ביום ראשון". הבכיר ציין, כי "השאלה כעת היא אם הם יסכימו למתווה שהליכוד הציע או שהם ימשכו עוד זמן במגעים הקואליציוניים". עוד ציינו בכירים במפלגה כי תיק המשפטים בממשלה החדשה יינתן למפלגת ישראל ביתנו אבל לא יישאר בידי השר הנוכחי דניאל פרידמן.

בתוך כך, אתמול דווח כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וח"כ עוזי לנדאו נפגשו עם הרב חיים קנייבסקי, אחד מחשובי הרבנים הליטאיים. חברי הכנסת דנו עם הרב קנייבסקי בנושא ברית הזוגיות ובענייני דת ומדינה אחרים. גורמים ביהדות התורה מסרו כי קנייבסקי הסמיך את ח"כ משה גפני להגיע להבנות בעניין ברית הזוגיות. "ההבנות שגפני יגיע אליהם מקובלות גם עלי", אמר הרב לשני הצדדים. ההערכה היא שעד להשבעת הממשלה ייחתמו העקרונות העיקריים בנושא. גם בישראל ביתנו אומרים כי המפלגה לא תחתום על הסכם קואליציוני בלי עניין ברית הזוגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully