וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים רוצות לחזור למטבח(ון)

12.3.2009 / 11:02

עשרות נשים הפגינו בדרישה למנות יותר נשים בממשלת נתניהו. "עצוב לגלות שלמרות ההבטחות בקמפיין, נתניהו לא השתנה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גד וינסטוק)

עשרות נשים הפגינו היום (חמישי) מול משכן הכנסת בדרישה מראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו למנות יותר נשים בממשלה. משתתפות ההפגנה, שארגנה עמותת "כוח לנשים", החזיקו שלטים שקראו: "יותר נשים בכנסת = יותר נשים בממשלה", "ביבי – הבטחות צריך לקיים", "לא מוכנות לחזור לאחור", "נשים לא רק במטבח(ון)".

לדברי המפגינות, מסתמן כי בממשלה הבאה תכהן רק שרה אחת - לימור לבנת. לטענתן, הדבר מהווה ייצוג נמוך ולא הולם לציבור הנשים ולחברות הכנסת המכהנות, המהוות חמישית מחברי הכנסת. "לימור לבנת עתידה לכהן כשרה יחידה, דבר אשר מחזיר את המאבק לשיווין ולייצוג הולם לנשים בפוליטיקה עשר שנים אחורה אל ממשלת נתניהו הקודמת", אמרה יו"ר העמותה מיכל יודין. "עצוב לגלות כי למרות ההבטחות בקמפיין, נתניהו לא השתנה וגם בממשלתו הנוכחית תכהן רק אישה אחת".

העמותה העבירה גם מכתב לנתניהו. "אנו קוראות לך להשאיר את השיקולים הצרים מחוץ למשוואה ולהיכנס לספרי ההיסטוריה כמנהיג אמיתי שהעז לשנות את תמונת המצב החברתית", נכתב. "אנו מאמינות כי ישנן נשים איכותיות ומוכשרות המביאות עימן מימד אנושי חברתי ויכולות לקחת חלק בשולחן הממשלה והנהגת המדינה".

"שאלה שראוי להפנות לנתניהו"

"השאלה מדוע בממשלה הבאה של ישראל תכהן ככל הנראה רק שרה אחת היא באמת שאלה שראוי להפנות לראש הממשלה המיועד" – כך ענתה יו"ר קדימה ציפה לבני לשאלת וואלה! חדשות בנושא. לבני אמרה את הדברים בצאתה מהרמת כוסית שערכה לגל יום האישה הבינלאומי.

במהלך הכינוס, בו השתתפו חברות הכנסת של קדימה, וחברות המועצות העירוניות מטעמה ופעילות מרכזיות במפלגה, אמרה לבני: "אנחנו גאים במספר הנשים הגדול ברשימת קדימה. יש לנו ראש רשימה אישה ואישה שנבחרה במקום הראשון בפריימריז (דליה איציק – פ"ו). מכאן אנחנו מתחילים לעבוד. קדימה צריכה לתקוע יתד גם כתנועה חברתית".

עוד אמרה לבני בכינוס כי "חלק מהסיבות שבגללן אין מספיק נשים בממשלה ובכנסת זה בגלל שיש מפלגות שאין הבן נשים בהגדרה". לאחר מכן, בנאום שנשאה במליאת הכנסת אמרה יו"ר קדימה כי "ככל שנשים לא יגיעו לזירה הפוליטית, כך נמצא פחות נשים בכלכלה בתפקידים בכירים. הכנסת וממשלת ישראל יקבעו איך תראה החברה הישראלית ויקבעו את עתידן של הנשים בישראל ושל ילדיהן. אנחנו רחוקים משוויון וישראל צריכה לחזק את הפן הזה כדי לומר בגאווה שאנחנו מקיימים את הערכים של דמוקרטיה בכל יום ולא רק ביום הזה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) נשא גם הוא דברים במליאת הכנסת ומתח ביקורת על חוסר הייצוג לנשים בסיעתו. "האישה היחידה שהופיעה ברשימת האיחוד הלאומי הוצבה במקום לא ריאלי". לדבריו, "זה צורם משום שהכתומים נאמני ארץ ישראל הציבו נשים בחזית המאבק, וראינו אותן בגוש קטיף ובשומרון". לדבריו, "אם לא יהיה ייצוג לנשים ברשימה שתתמודד בכנסת הבאה היא לא תהיה ראויה". הוא הוסיף כי "מי שלא ירצה לתמוך בנו מפני שנשבץ אישה במקום ריאלי, שלא יתמוך בנו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully