וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאנו ג'וב לסילבן שלום

12.3.2009 / 10:00

הוא היה עיתונאי ספורט, הוא אוהד שרוף של הפועל ב"ש ויש לו ניסיון פוליטי וכלכלי. רק סילבן שלום יכול לשקם את משרד הספורט

הספורט הישראלי סובל במשך שנים מסוגיית הטיפול הממשלתי בו. מהימים בהם לא היה לספורט שר מסודר ועד לתקופה בה התגלגל הטיפול בנושא ללימור לבנת וראלב מג'אדלה – התחושה תמיד הייתה כי הנושא נפל לידיים לא מיומנות, שרק חיפשו לגזור קופונים אלקטורליים על חשבון ההצלחות הספורטיביות. כשמנסים לחשוב על פעולה אחת של שר לקידום הספורט מצליחים רק להיזכר בהידחפות המביכה של לימור לבנת לפריים אחרי הזכייה של גל פרידמן במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה.

לבנת, אגב, טיפלה במקביל גם בתיק החינוך עצום המימדים, בעוד ראלב מג'אדלה היה אחראי גם על המדע והתרבות. משרד הספורט ראוי לשר במשרה מלאה. אין כמו משרד ספורט גדול, בעל סמכויות נרחבות, כדי לפייס את סילבן שלום. אמנם לא תהיה לו השפעה כמו במשרד החוץ או באוצר, אבל נדמה לנו שאנחנו יודעים איפה עיתונאי הספורט לשעבר והאוהד השרוף של הפועל באר שבע ייהנה יותר.

"אני מקווה שלא אוריד מכבודו כי הוא ראוי מאוד להיות שר אוצר, אבל לדעתי סילבן שלום הכי מתאים לתפקיד", אומר אבנר קופל, שמכיר כל זווית אפשרית של הספורט הישראלי, מתוקף היותו יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל, חבר ההתאחדות לכדורגל והוועד האולימפי, "סילבן אוהב ספורט ומנוסה מאוד בפוליטיקה הישראלית. אם הוא ימונה לתפקיד ייפתרו הרבה בעיות. סילבן שלום הוא עורך דין, כלכלן ובעל יכולת להזיז דברים. הוא מכיר ומבין את הבעיות הקיימות, ויכול לקדם את הספורט בישראל כמה צעדים קדימה.

"לצערי, באופן כללי, הפוליטיקה שלנו גורמת לאנשים המתאימים לתפקיד מסוים להתמנות לתפקיד אחר, שלא תמיד הולם אותם. אם הייתי צריך לבחור מישהו שלא נבחר לכנסת הנוכחית, הייתי ממנה את שמעון מזרחי. הוא בעל ידע רב מאוד, איש הגון ונקי כפיים, בעל הבנה עמוקה בנושא ואחד שהביא תוצאות מוכחות".

מיקי ברקוביץ', כדורסלנה האגדי של מכבי תל אביב, סירב לנקוב בשם של אדם המתאים לתפקיד, אבל הקריטריונים שלו תפורים על שלום. "אני חושב שכל שר בכלל ובפרט בספורט צריך להגיע מהתחום", אומר ברקוביץ'. "באופן ספציפי לגבי הספורט, שר צריך להיות אחד שחי אותו, מבין אותו ועבר כברת דרך ארוכה בענף כזה או אחר. זה לא צריך להיות אדם פוליטי שלא מבין בספורט ואת לבו של הספורטאי".

ברקוביץ' חושב שבחירה נכונה של שר קריטית במיוחד, מאחר ש"זו תקופה לא טובה מבחינה כלכלית, שתשליך גם על הספורט, וספורט בנוי על תקציבים והם לא יהיו. אני אישית הייתי יורד באופן נקודתי בכל ענף וענף ורואה מה היתרונות והחסרונות שלו. צריך בעיקר לפתח את הכישרונות הצעירים, צריך לבנות מסגרות לספורטאים מוכשרים כדי לקדמם ולהגיע להישגים ותארים בעולם, בין אם בענפי הכדור הקבוצתיים השונים וכן בענפים אישיים כמו טניס, אתלטיקה, ג'ודו ועוד".

לקופל ברור מה נדרש משר הספורט הבא: "שלושה דברים: 1. להקים רשות ספורט, שתתפקד בכפוף לשר הספורט ותפתור את בעיית התשתיות והביורוקרטיה. 2. להכפיף את מועצת ההימורים - הגוף שמממן את הספורט - למשרד הספורט ולא למשרד האוצר, שרק מפריע לקדם מהלכים. 3. להפוך את כל ההפקות הטלוויזיוניות לכאלו שייחשבו להפקות מקור. הדבר יפתור את בעיית הרגולציה הקיימת כיום ומקשה על תפקוד ערוצי הטלוויזיה, ותאפשר השקעה רבה יותר בתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully