וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם קפץ ממפלי הניאגרה ונמלט מהמחלצים

עידן דורנר

12.3.2009 / 10:18

הוא נמשה לבסוף מהמים הקפואים והובהל לביה"ח במצב קשה. ככל הנראה ניסה להתאבד. עד כה ידוע רק על אדם אחד ששרד את הנפילה

אדם קפץ אתמול (רביעי) לתוך מפלי הניאגרה, שרד את הנפילה מגובה של 55 מטר, וסירב לנסיונות צוותי החילוץ להוציאו מהמים. בסופו של דבר הוא נמשה מהמים הקפואים והובהל לבית החולים. הקופץ, ככל הנראה בשנות ה-30 לחייו, חולץ כשהוא במצב קשה ואיבד את הכרתו. הוא סובל מהיפותרמיה ומפגיעת ראש. המשטרה טרם הצליחה לגבות ממנו עדות, בשל מצבו.

עד ראייה טלפן למשטרה בשעות הצהריים, וסיפר כי אחד המבקרים במפלים טיפס מעל הגדר וקפץ אל מפל הפרסה, אחד משלושת האשדים של הניאגרה. מעט לאחר מכן הוא נצפה בנהר שמתחתיו. צוותי החילוץ הפועלים במקום מיהרו אליו, אך הוא החל לשחות ולנסות להימלט מהם. המחלצים הזניקו למקום מסוק, שהתקרב לקופץ ודחק אותו לחוף. בסך הכל הוא שהה 45 דקות במים הקפואים, אותם העביר בניסיון הימלטות מצוות החילוץ. ככל הנראה הקופץ ניסה להתאבד.

מפלי הניאגרה נחשבים לאחת האטרקציות התיירותיות המפורסמות בעולם. מדי שניה נשפכים במפלים יותר מ-2.5 מיליון ליטרים של מים. עד למקרה הזה, האדם היחיד שהצליח לשרוד את הנפילה היה קירק ג'ונס ממשיגן, שקפץ בשנת 2003. הוא סיפר לאחר מכן שסבל מדיכאון והיה שיכור. לפחות 17 בני אדם קפצו עד היום ממפלי הניאגרה.

בשנת 1960 ילד בן 7 הצליח לשרוד את הנפילה, לאחר שהסירה עליה שהה התהפכה. רק אדם אחד נוסף ידוע כמי שהצליח לקפוץ בצד הקנדי של המפלים ולשרוד, ללא שימוש בחבית או בציוד מגן אחר – סם פאטץ', פעלולן מקצועי, קפץ למפלים פעמיים, בפעלול שביצא בשנת 1892. אך איש עדיין לא שרד את הנפילה בצד האמריקאי של המפלים, הנחשב צר וסלעי יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully