וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי והאיחוד הלאומי עושות שרירים

פנחס וולף

12.3.2009 / 9:44

שתי המפלגות פועלות כגוש משותף במו"מ הקואליציוני ודורשות לקבל לידיהן את את תיקי החינוך והשיכון. "לא נסתפק בשאריות"

האיחוד הלאומי והבית היהודי מאחדות כוחות מול הליכוד במשא ומתן הקואליציוני. יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ, עומד על דרישתו לקבל לידיו את תיק השיכון בממשלת נתניהו ומאיים כי לא יצטרף לממשלה אם נתניהו לא ייענה לבקשתו. "אם לא יביאו לנו את התוכן של בינוי ושיכון נשקול את דרכנו", אמר כ"ץ.

גם בבית היהודי הביעו זעם על נתניהו, שלטענתם מסרב לדבר עימם על חלוקת תיקים בעוד שעם ש"ס וישראל ביתנו כבר הגיעו להסכמה בנושא. "אמרנו שאם למפלגה שלנו בעלת שלושה מנדטים לא מגיע תיק החינוך ולאיחוד הלאומי בעלת ארבעת המנדטים לא מגיע תיק הבינוי והשיכון, אז שיסתכלו עלינו כעל מפלגה בת שבעה מנדטים ויתנו לנו את שני התיקים". עם זאת, בבית היהודי הדגישו כי מדובר בשתי מפלגות שונות ועצמאיות, והדגישו כי הם "לא נמצאים בכיס של אף מפלגה אחרת".

בתוך כך, בהמשך היום צפויים להיפגש צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו. אתמול דווח כי שתי המפלגות צפויות לחתום כבר היום על ההסכם הקואליציוני, אולם בישראל ביתנו ביקשו הבוקר להנמיך את הציפיות. "ייתכן שחתימת ההסכם תידחה לשבוע הבא", אמר ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). ח"כ ראובן ריבלין נועד לאחרונה עם ליברמן והציע לו כהצעת פשרה למנות את פרופ' יעקב נאמן לשר המשפטים במקום פרופ' דניאל פרידמן. כעת ממתין נתניהו לתשובתו הסופית של ליברמן בנוגע למינוי, שצפויה להתקבל עד מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully