וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "אין כל התקדמות בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.3.2009 / 11:32

דובר הזרוע הצבאית של הארגון הכחיש את הדיווחים על התקדמות במגעים. נעם שליט: ”כשלי אולמרט מעלים את מחיר העסקה”

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, הגיב היום (חמישי) לפרסומים אודות התקדמות במגעים לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט באמרו כי "בשבועות האחרונים אין שום התקדמות במשא ומתן עם ישראל". לדבריו, אם תושג התקדמות שכזו, "כל העם הפלסטיני יעודכן על כך". אבו עוביידה האשים את ישראל בהכשלת המגעים לגיבוש עסקה "בכך שהיא אינה נענית לתנאי חמאס".

מוקדם יותר, החריף נעם שליט את ביקורתו על ראש הממשלה אהוד אולמרט: "ההתנהלות הכושלת של אולמרט בשלוש השנים האחרונות מעלה את המחיר לשחרור גלעד ולא המחאה שלנו".

בתוך כך, עופר דקל, השליח המיוחד של ראש הממשלה במגעים להשבתו של שליט האריך את שהייתו בקהיר. גורמים בכירים בירושלים אומרים כי על אף שאין פריצת דרך בשיחות, נמשך המשא ומתן לשחרורו באופן נמרץ. בשיחות הובהר כי שחרורו של שליט הוא תנאי להתקדמות גם בשאר העניינים הקשורים לרגיעה.

מקור בכיר בחמאס מסר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי ישראל הציעה לשחרר 210 אסירים מתוך רשימת 450 האסירים של חמאס ודרשה לגרש 90 מתוכם אל מחוץ לעזה ולגדה ועוד 30 תושבי הגדה לגרש לעזה. לדברי המקור, את שאר האסירים ברשימה סרבה ישראל לשחרר בטענה שהם "מסוכנים ואחראים ישירות על רצח ישראלים רבים". המקור הוסיף והבהיר כי חמאס דבק בתנאיו וכי "הוא אינו ממהר לשום מקום".

"הקבינט צפוי להתכנס"

אמש דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי מתנהלים בקהיר מגעים אינטנסיביים בין דקל לבין ראש המודיעין המצרי, עומר סלימאן. על פי הדיווח, השניים דנים בשמות האסירים הפלסטינים שחמאס דורש לשחררם במסגרת העסקה. מקור המקורב לשיחות מסר כי ישראל וחמאס משקיעות מאמצים רבים לגיבוש עסקה לפני סיום כהונת הממשלה בישראל.

בתוך כך, בקול ישראל דווח כי שרים נוספים הצטרפו אל שר התשתיות בנימין בן אליעזר בדרישה לקיים דיון בקבינט ברשימת האסירים הפלסטינים שחמאס דורש לשחרר. על פי הדיווח נראה שהקבינט אכן יתכנס אם יתברר ששליחותו של דקל במצרים חוללה התקדמות.

בתחילת השבוע אמר השר בן אליעזר עם הגעתו לישיבת הממשלה השבועית כי "הממשלה הזו חייבת לשים לה כיעד עליון את החזרת שליט. בישיבה האחרונה של הקבינט ביקשתי לדעת מדוע לא שמו את הרשימה של האסירים כדי להצביע עליה". אתמול קרא בן אליעזר לראש הממשלה "לקרוא לשרים אם יהיה צורך גם במוצ"ש ולהצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully