וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגעים אינטנסיביים בקהיר לשחרור שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.3.2009 / 21:14

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, משקיעים עופר דקל ועומאר סלימאן מאמצים עליונים לגיבוש עסקה ודנים בשמות האסירים שישוחררו במסגרתה

מגעים אינטנסיביים מתנהלים בקהיר בין עופר דקל, שליח ראש הממשלה למשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, לבין עומאר סלימאן, ראש המודיעין המצרי, כך דיווחה הערב (רביעי) סוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הדיווח, השניים דנים בשמות האסירים הפלסטינים שחמאס דורש לשחררם במסגרת העסקה. מקור המקורב לשיחות מסר כי ישראל וחמאס משקיעות מאמצים רבים לגיבוש עסקה לפני סיום כהונת הממשלה בישראל.

אתמול הכחיש סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, שקיבל לידיו קלטת וידאו שבה מוצג שליט וכן מכתב בכתב ידו. בראיון שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, הבהיר אבו מרזוק שבמהלך ביקורו ברצועת עזה נפגש רק עם בני משפחתו ולא עם מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

סגנו של חאלד משעל אמר עוד כי שליט ישוחרר רק כשישוחררו כל 450 האסירים הפלסטינים הכתובים ברשימה שהוגשה לישראל בנוסף ל-550 הנשים, הקטינים, השרים וחברי הפרלמנט העצורים בישראל. הוא שב והבהיר כי חמאס מסרב לכרוך בין עסקת שליט לבין הרגיעה. "זוהי עמדתו הסופית של הארגון", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully