וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

61 שנות מדינה, 11 שרות ממשלה

מיכל יודין

11.3.2009 / 17:25

ב-61 שנות קיומה של המדינה, כיהנו בסך הכל 11 נשים בממשלה. מיכל יודין קוראת לבנימין נתניהו לתקן את המעוות

בבואנו לבחון את הרכב הממשלה המתגבשת בימים אלו בכפר המכבייה, עלינו לעסוק לא רק באלו הצפויים לכהן בה, אלא בעיקר במי שלא יהיו שם ולשאול את עצמנו אילו מגזרים לא ייקחו חלק בממשלה הבאה. מהפרסומים בתקשורת בימים האחרונים עולה תמונת מצב עגומה ביותר, לפיה בממשלה הבאה לא יהיה ייצוג הולם לנשים, שהן כ-51% מהאוכלוסייה. חוץ מציבור הנשים, גם בני המיעוטים, שמהווים 20% מהאוכלוסייה, לא יזכו כלל לייצוג בממשלה.

באשר לנשים, בממשלת נתניהו הקורמת עור וגידים בימים אלה עתידה לימור לבנת לכהן כשרה יחידה - עלה תאנה המחזיר את ייצוגן של הנשים בפוליטיקה עשר שנים אחורה, אל ימי ממשלת נתניהו הראשונה. גם שם לבנת כיהנה כשרה יחידה. עשר שנים ודבר לא השתנה. מאכזב מאוד, במיוחד כשחושבים על זה שמי שמנהל עבור נתניהו את המשא ומתן הקואליציוני הוא ח"כ גדעון סער, שעשה חיל בתפקידו כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה. עבורו, כנראה, להיות יו"ר הוועדה היה רק תפקיד ולא אג'נדה שיש לדבוק בה.

בכלל, השנה האחרונה היתה קשה לנשים בפוליטיקה הישראלית. במהלכה הידרדרה ישראל מהמקום ה-74 המאוד לא מכובד בדירוג ייצוג הנשים בפרלמנטים של האיגוד הבין-פרלמנטרי למקום ה-83 מתוך 135. זהו המקום הנמוך ביותר שאליו הגיעה ישראל מאז שנתוני הדירוג החלו להופיע באינטרנט לפני כעשור. ומה הפלא? הרי מאז קום המדינה כיהנו רק 11 נשים שונות בתפקידי שרות! 61 שנים, 11 נשים.

עד עכשיו ניהלו את המדינה גברים, מימין ומשמאל. זה הותיר אותנו עם מדיניות מיליטריסטית, שהתבטאה בשלל מלחמות, ועם מדיניות רווחה של העולם השלישי. מדינת ישראל זקוקה לנשים רבות בממשלה ובכנסת כדי לחולל שינוי: לצמצם את הפערים הגדולים בין עניים לעשירים, לתקן את מערכת החינוך המידרדרת, לרפא את פגעי הכלכלה והחברה, ולבנות עתיד של שלום על ידי הידברות ופיוס. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות במדינות מערביות מראים כי נשים בעמדות מפתח בפוליטיקה ובמשק שימשו מנוע צמיחה משמעותי ביותר. במאמץ רב הצלחנו בבחירות האחרונות להעלות את מספר הנשים שחברות בכנסת מ-17 ל-21. עצוב לחשוב שלדבר הזה לא יהיה ביטוי בשולחן הממשלה.

כמי שפועלת כבר למעלה מעשור למען קידומן של נשים בפוליטיקה, אני מאמינה בכל מאודי כי אל לנו להסתפק בשרה אחת בממשלה. לא כנשים ולא כאזרחים שעתידה של המדינה חשוב להם. אני קוראת לראש הממשלה המיועד ולשותפיו הקואליציוניים: עוד לא מאוחר מדי, אפשר לשנות את התמונה ולתת ייצוג הולם לנשים בממשלת ישראל. יש מספיק נשים מוכשרות בתוך הפוליטיקה ומחוצה לה שיכולות להיות שרות מצוינות ולהשתלב בכל תחומי הממשל.

*הכותבת היא יו"ר עמותת כוח נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully