וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איריס מנותקת

יעל ישראלי

11.3.2009 / 15:59

טעימה מן הספר החדש של יעל ישראלי. נשים מאבחנות את אישיותן ואת הדפוס המגביל בה, על מנת לצאת לחופשי. הפעם איריס

סיגלית, יסמין, נרקיס, איריס, לוטוס, ורד ודבדבן הם לא רק פרחים, אלא גם אבות טיפוס אישיותיים של נשים הכבולות בדפוסים מעכבי התפתחות. יעל ישראלי משרטטת לכל טיפוס את מסלול המסע משעבוד לגאולה.

יעל ישראלי, 66, הצליחה לעצור את מחוגי השעון הביולוגי שלה באמצעות מסע רוחני פנימי. לשיטתה, כל אישה מערבית מצויה במצב רגשי דיסהרמוני כתוצאה מקיומו של דפוס מעכב, מולד. הדפוס המעכב מורכב מאמונות מגבילות ומפחדים המשעבדים את התודעה ומנהלים אותה, תוך שהם מפקיעים מן האישה את חירותה ולמעשה את האדנות לחייה. כדי להגיע לשלמות עצמית ולאושר יש לאתר את הדפוס המעכב ולתקנו.

את כל עיקרי תורתה מפרטת ישראלי בספר אלבומי עב כרס שראה אור בימים אלה, "אדונית לגורלה – פילינג לאגו, נעורים לתודעה". לפי הספר, אישה שתצליח להשתחרר מן הדפוס המגביל תוכל לעכב את תהליכי ההזדקנות ולקרוא תיגר על גילה הכרונולוגי. פרויקט זה הינו טעימה מן הספר ומאפשר לכם להתחיל להתחקות אחר מי שאתן, כמו גם אחר מה שמעכב אתכם בדרך להגשמה עצמית מלאה.

נעים להכיר – אני איריס

סגירות רגשית מאפיינת את איריס - רגשותיה שרויים ב"הקפאה עמוקה". היא אישה מאופקת, עניינית ותכליתית אשר אינה נוטה לרגשנות או לגילויי התלהבות ושמחה.

הנמנעות הרגשית שלה באה לידי ביטוי בפעלתנות יתר. היא דואגת להעסיק את עצמה במשך היום בעשייה אינסופית ובמשימות שהיא מעמיסה על עצמה. אופי העשייה שלה פרקטי מאוד, טכני ונוקשה וחסרה בו נגיעה אישית - מעט רכו?ת.

איריס מתנהלת בדרך של בריחה מעצמה, מהרגש שלה ומהלב שלה אל עבר עשייה מתמשכת. הכניסה למחוזות הרגש משולה בעיניה לנסיעה ברכבת הרים שאין עליה שליטה. לבד מן הפחד להרגיש, גם הפחד מאיבוד שליטה משפיע על אישיותה ועל מציאות חייה.

איריס מחפשת את טעם החיים בדרכים שונות. היא מחפשת אותו בעבודה קשה, בכסף ובהישגים. נראה לה כי עם ההצלחה היא תתחיל "לחיות" - להרגיש סיפוק, להתרגש, לשמוח ולהיות מאושרת. אך בסופו של דבר למרות ההישגים היא נותרת כבויה ומתוסכלת כשהייתה.

איריס היא אישה המנותקת מרגשותיה ומנוכרת לעצמה ולסביבתה. היא אישה ארצית שקשה לה ליצור, לחלום, לדמיין ולחזות חזיונות. היא מצטיינת במיומנויות טכניות, ביכולות ארגוניות, בתושייה, בחוכמה ובהגיון בריא, ואלה מותירים אותה ברמת העשייה, ואין בהם כדי להביא אותה ליצירתיות. יצירה ניזונה מאש פנימית, יצרים, תשוקות, רגשות, דמיון, חלימה והתלהבות, ומעל לכול - חוסר שליטה. אצל איריס הכול עצור כל כך ומאופק ונתון לשליטה מהודקת.

איריס איננה אוהבת את עצמה ואיננה מרגישה בנוח עם גופה. יש לה קושי להתמודד עם המיניות שלה. קיימת בה חסימה בנושא המין, חסימה המחוברת לשליטה העצמית הגבוהה ולסגירות הרגשית.

איריס מתקשה ליצור יחסים של קרבה ואינטימיות גם עם האנשים הקרובים לה ביותר. אהבה ואינטימיות הם בראש וראשונה תדרים שבין האדם לבין עצמו – בינו לבין רגשותיו. החסימה הרגשית של איריס מנתקת אותה מל?בה, ולכן אין היא חווה אהבה ואינטימיות בתוכה ואין היא יוצרת אותם עם הזולת.

פניה של איריס כפני מסכה ואינם מסגירים רגשות: לא דאגה, לא פחד, לא שמחה ולא עצב. הכול כפוי ונשלט. אין דינמיקה, אין שינוי. עיניה כבויות וחסרות הבעה.

איריס יקרה

בבואך לבחון את מידת התאמתך לאב-טיפוס האיריסי עלייך לדעת שלא כל המאפיינים השייכים לדמות באים לידי ביטוי אצל כל אחת באותה רמה. לעתים קיימת השפעה של דפוס נוסף הממתן מאפיינים מסוימים ומקצין אחרים. עוד יש להביא בחשבון מידה כלשהי של הכחשה עצמית (והמידה תלויה ברמת המודעות העצמית) המעוורת את עינינו ומסייעת בידנו שלא לראות את אותן התכונות שאיננו אוהבים בעצמנו. על כן די אם תזהי בעצמך חלק מהמאפיינים הדומיננטיים של איריס. ואם עדיין מכרסם ספק בל?בך את מוזמנת לערוך היכרות עם יתר הדמויות. ההיכרות ע?מן תסייע בידך להכיר את עצמך טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully