וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצונים מול מתונים: אסד ומובארק בסעודיה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.3.2009 / 15:33

הנשיא הסורי הגיע לוועידת פסגה בריאד בה ייפגש עם עבדאללה מלך סעודיה ועם מובארק. המטרה: פיוס בין המחנה המתון לקיצוני

נשיא סוריה בשאר אסד ונשיא מצרים חוסני מובארק הגיעו היום (רביעי) לריאד שבסעודיה כדי להשתתף בפסגה הערבית המרובעת שמארח עבדאללה מלך סעודיה, שבה ייקחו חלק המלך עבדאללה, הנשיא אסד, הנשיא מובארק ואמיר כווית השייח' סבאח אל-אחמד אל-סבאח. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי בשל דרישתה של מצרים, נציג של קטאר לא ישתתף בפסגה.

הפסגה המרובעת נערכת במסגרת המאמצים של סעודיה לגרום לפיוס בין המחנה המתון, שבראשו עומדות סעודיה ומצרים, לבין המחנה הקיצוני, המכונה גם "מחנה ההימנעות", ובראשו עומדות סוריה ואירן. בתום מבצע "עופרת יצוקה" נפגשו מנהיגי סוריה, מצרים, קטאר וסעודיה לפגישה ראשונה שמטרתה הייתה להביא לסיום המשבר בין המחנות. אחת מהמטרות של מצרים, כווית וסעודיה היא לנסות לשכנע את סוריה להתנתק מאירן ולהתקרב לציר המתון.

לפני מספר ימים הגיע שר החוץ הסעודי סעוד אל-פייסל לביקור בדמשק בו הוא הזמין את אסד לבקר בסעודיה ולהשתתף בפסגה. במקביל ביקר בכיר סעודי בקהיר והזמין את מובארק להשתתף בפסגת הפיוס. לפני יציאתו לריאד אמר מובארק כי ארצו מקווה שהמשבר בין מדינות ערב יסתיים וכי יושג פיוס אמיתי.

בשנים האחרונות שוררת מתיחות קשה בין סעודיה לסוריה. היחסים הגיעו לשפל לאחר שסעודיה רמזה כי סוריה אחראית לחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי, ומתחה ביקורת – ביחד עם מצרים – על כך שהיא מתקרבת לאירן ומסייעת לחמאס וחיזבאללה. המשבר בין מצרים לקטאר פרץ לאחר שהאחרונה התקרבה למחנה הקיצוני. שגריר מצרים בישראל לשעבר, מוחמד בסיוני, אף אמר בתחילת מבצע "עופרת יצוקה" כי קטאר הצטרפה לגוש "שמטרתו להסלים את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully