וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הופכת עצמה ליעד הטילים של אירן"

קובי מנדל

11.3.2009 / 15:15

ראש אמ"ן לשעבר זאבי-פרקש אמר כי ישראל לא תוכל להתמודד לבד מול הטרור והפצצה הגרעינית. "נדרשת מאיתנו יותר צניעות"

"אירן לא רואה במדינת ישראל יעד מספר אחד לפצצה גרעינית. ישראל, בפעולותיה, דוחפת את היעד הזה לכיוון שלה. אבל ישראל לבדה לא יכולה להתמודד מול הטרור והפצצה הגרעינית", כך אמר האלוף (מיל.) אהרן זאבי-פרקש, לשעבר ראש אמ"ן, בכנס על המלחמה בטרור שהתקיים בטכניון. הכנס "ביטחון ומלחמה בטרור – האתגר המדעי", נערך על ידי המרכז למדע וטכנולוגיה של ביטחון בטכניון, בהשתתפות מאות מדענים וקציני צבא בכירים. לדברי זאבי פרקש, "נדרשת מישראל יותר צניעות".

לדעת זאבי-פרקש, פקיסטן מהווה כיום איום אסטרטגי על ישראל, זאת – עד שלאירן יהיה בתוך כשנה מספיק חומר בקיע לבניית 2-4 פצצות גרעיניות. "יש לפקיסטן גרעין והיא מייצאת טרור", הדגיש.

לדעת האלוף פרקש, הסיכוי של ישראל להגיע להסכם שלום עם סוריה הוא הטוב ביותר, והמחיר ידוע. "יש קרע פנימי עמוק בישראל סביב רמת הגולן ועל העם להחליט", אמר. לדבריו, הקרע בין הרשות הפלסטינית לבין חמאס, גדול יותר מאשר הפער בינה לבין ישראל. "אני אומר זאת למרות השיחות שמתנהלות כיום בקהיר בין פתח לחמאס", הבהיר. הוא הוסיף כי הנזק התדמיתי שנגרם לישראל כתוצאה ממבצע "עופרת יצוקה" הוא נוראי. "אנו לא עם לבדד ישכון", אמר.

על פי הערכתו, עד חודש יוני, מועד הבחירות בלבנון, לא צפוי עימות בגבול הצפון. "נסראללה ממוקד בלבנון כעת", הסביר. לדעתו הנשיא המצרי מובארק הבין כי במבצע "עופרת יצוקה" נלחמה ישראל את מלחמתו של העולם הסוני המתון ולכן פעל כפי שפעל. הוא הוסיף כי טורקיה נטשה את המסורת שהחל בה אטאטורק לפני מאה שנה ולפיה טורקיה לא תתערב פוליטית במזרח התיכון. "חלק מהסיבות לכך היא בקשתה של ישראל מטורקיה לתווך בסכסוך", הסביר.

זאבי-פרקש התייחס גם למחאה למען שחרור שליט. "האוהל של משפחת שליט, והפגנות הנגד של משפחות קרבנות הטרור – זהו מחזה מכאיב ולא אנושי הנובע מחולשה מנהיגותית. האזרחים מבינים זאת ולכן פועלים בעצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully