וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "האח הגדול" ניצל את הכלב לאקי?

נעמה טלמור

11.3.2009 / 14:36

ארגוני זכויות בעלי החיים התרעמו על הפקת האח הגדול לאחר שאלו הכניסו את לאקי, כלב כבן 9 לווילה. "זה גובל בהתעללות"

לפני מספר חודשים הייתה זו "קוריצה", התרנגולת שנשחטה לעיני הצופים בתכנית הישרדות שהעלתה את חמתם של ארגוני בעלי החיים, עכשיו העילה להתרעמות עמותת "תנו לחיות לחיות" הוא לאקי, כלב גזעי בן 9 שנים, שהוכנס אמש לבית ה"אח הגדול". בעמותה טוענים כי לאקי הוכנס רק למטרות רייטינג , וכן לדעתם, הדבר גובל בהתעללות.

"אתמול נחשפתי כמו מאות צופי האח הגדול לחוסר החמלה, הרצון לייצר רייטינג על חשבון החלש על ידי הפקת האח הגדול", אמרה דוברת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן. לדבריה "המעשה של הכנסת כלב לסביבה לא מוכרת, מלאת רעשים וריחות לא מוכרים לבעל החיים גורמת לסטרס עמוק אצל הכלב והדבר גובל בהתעללות".

אלטמן פנתה במכתב חריף להפקת האח הגדול בו כתבה כי, "מצב בעלי החיים במדינת ישראל הוא בכי רע, מאות כלבים מומתים מידי שנה על ידי הרשויות , העמותות למען בעלי חיים קורסות מרוב הכלבים הנמצאים בכלביות שלהם. המרדף אחרי הרייטינג וייצור סנסציות הוביל את ההפקה לבצע מעשה פסול ולתת במה להתעללות". עוד הוסיפה אלטמן כי "במקום להרים את הכפפה ולמנף את החשיפה הגדולה והרייטינג הגבוה של התוכנית למטרה חינוכית של עזרה ותמיכה לעמותות באמצעות הבאת כלב או גור המחפש בית בחרתם ללכת בדרך פסולה ולנתק כלב מביתו החם וסביבתו הטבעית ולסגור אותו בבית האח הגדול".

בעמותה התקבלו מאז אתמול עשרות רבות של פניות צופים הזועמים על הכנסת הכלב לבית. "אני סמוכה ובטוחה כי תוכנית כמו האח הגדול לא תרצה להיתפס בעיני הציבור כמעודדת התעללות בבעלי חיים. אם כבר מחליטים לערב בעל חיים בתוכנית יש דרך לעשות את זה בצורה שלא תיתפס כהתעללות", סיכמה אלטמן.

לאחר שנוכחו בהפקת התכנית כי הכלב אינו מתאקלם היטב בוילה, החליטה הפקת התוכנית בהתייעצות עם מאלפו הצמוד להוציא את לאקי מהבית.

בקשת מבהירים כי ההחלטה להוציאו מהבית התקבלה כבר בלילה והוא הוצא מספר שעות מעטות אחר כניסתו. "לא המתנו למכתבה של אלטמן על מנת לקבל ההחלטה", נמסר מקשת. "מרגע כניסתו של לאקי לבית האח הגדול עקבנו אחר התאקלמותו לסביבתו החדשה. עוד בלילה, מרגע שהבנו שהוא מתקשה להסתגל, הוא הוצא מהבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully