וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: חצי ממצביעי ליברמן בעד מדינה פלסטינית

ניר יהב

11.3.2009 / 12:52

מסקר שנערך עבור יוזמת ז'נבה עולה כי כמעט מחצית ממצביעי המפלגה תומכים בהקמת מדינה פלסטינית. מצביעי הליכוד דווקא מתנגדים

47% מבין מצביעי ישראל ביתנו תומכים בעקרון שתי מדינות לשני עמים במסגרת הסדר עם הפלסטינים לעומת 38% שמתנגדים. כך עולה מסקר חדש שנערך על ידי חברת "מרקטווטש" עבור יוזמת ז'נבה. בקרב מצביעי הליכוד לעומת זאת 38% בלבד תומכים בעקרון לעומת 53% שמתנגדים. הסקר הקיף 500 מרואיינים יהודים ממצביעי הליכוד, קדימה, ישראל ביתנו, עבודה וש"ס.

הסקר שנערך ביום חמישי האחרון, מעלה עוד כי 57 אחוז מכלל הנשאלים תומכים בעקרון של שתי מדינות לשני עמים במסגרת הסדר עם הפלסטינים. עוד עולה כי 32 אחוז מהנשאלים מתנגדים לעקרון ואילו 11 אחוז השיבו שהם אינם יודעים.

בקרב מפלגות המרכז-שמאל מעלה הסקר כי רוב גדול של מצביעי קדימה (77%) תומכים בעקרון, לעומת 17% בלבד שמתנגדים לו, וכצפוי - 96% ממצביעי העבודה תומכים לעומת 2% בלבד שמתנגדים לו. מבין מצביעי ש"ס תומכים 43% לעומת 53% שמתנגדים.

לפני שבוע ביקרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ברמאללה והבהירה כי ארצות הברית מחויבת לפתרון שתי מדינות לשני עמים. קלינטון העבירה מסר של תמיכה לרשות הפלסטינית בהנהגת אבו מאזן: "אנו מאוד מחויבים למאמצים של ההנהגה הפלסטינית תחת מנהיגות אבו מאזן", אמרה לראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully