וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום לפני: פול מקרטני כבר לא רווק

טלי גולדשטין

11.3.2009 / 8:24

וגם: בית המשפט גזר שמונה שנים בכלא על ג'ימי הופה, גרמניה סיפחה את אוסטריה, החיפושית הרביעית התחתנה ועולם הגא'ז איבד אגדה

בעקבות אל קפון

נשיא איגוד נהגי המשאיות האמריקאי ג'ימי הופה הולך לכלא. ב-11 במרץ 1964 נגזר על מנהיג העובדים שמונה שנים בכלא בגין אישומי שוחד. הוא נקנס בסכום של עשרת אלפים דולרים על ניסיון לשחד מושבע של בית משפט פדרלי ב-1962. הופה הואשם בניסיון להבטיח לעצמו זיכוי באשמת סחיטה של בעל חברת גרירה.

זו היתה ההרשעה הראשונה של הופה – למרות שעמד למשפט ארבע פעמים קודם לכן. הופה, שהיה ידוע גם בקשריו עם הפשע המאורגן, כפר באשמה. אולם הוא ושלושה בני אדם נוספים נמצאו אשמים בניסיון שוחד. שלושת המעורבים האחרים קיבלו עונש מאסר של שלוש שנים.

בתוקף תפקידו כנשיא האיגוד, הופה השתכר כ-75 אלף דולר, היה לו חשבון הוצאות בלתי מוגבל והוא שלט על אימפריה בסך מיליארד דולר. ביולי 1964 נמצא הופה אשם בניהול לא ראוי של קרנות הפנסיה של חברי האיגוד. הוא ערער גם על כך. למרות שני גזרי דין של 13 שנים בכלא המרחפים על ראשו, הופה נבחר שוב לנשיא האיגוד ביולי 1966. בנוסף, הוא העלה לעצמו את המשכורת ל-100 אלף דולר – השכר הגבוה ביותר של חבר איגוד מקצועי בארה"ב.

הופה ריצה בסופו של דבר ארבע שנים בכלא ושוחרר אחרי שקיבל חנינה מהנשיא ריצ'רד ניקסון בדצמבר 1971. ניקסון התנה את החנינה בכך שהופה "לא ייצור קשר ישיר או עקיף עם אף ארגון עובדים", עד 1980. ב-1975, לאחר שחרורו, נעלם הופה. ה-FBI מחפש אחר גופתו של הופה מזה שנים. בספטמבר 2002 נמצא די-אן-אי במכונית שהייתה מעורבת בהיעלמותו של הופה. במאי 2004 הסירו הרשויות לוחות רצפה מבית בדטריוט ומצאו שרידי דם, שייתכן שהיה קשור להיעלמותו של הופה.

הפלישה לאוסטריה

היום, לפני 71 שנים הכריז אדולף היטלר על "איחוד" אוסטריה עם גרמניה, ובפועל על סיפוח אוסטריה לגרמניה, או ה"אנשלוס". איחוד עם גרמניה היה חלום הסוציאל דמוקרטים האוסטרים מאז 1919. אך עלייתו של היטלר ושלטונו העריץ הפכו חלום זה לפחות מושך. עובדה מעניינת מאחר שאיחוד מסוג זה היה גם חלומו של היטלר, בן לאומה האוסטרית בכבודו ובעצמו.

למרות שהיטלר לא קיבל את מלוא התמיכה של הסוציאל דמוקרטים האוסטרים, התחזקותה של מפלגה ימנית פרו-נאצית בתוך אוסטריה בשנות ה-30 סללה את הדרך למהלך המפורסם. ב-1938, קנצלר אוסטריה קורט פון שושיניג, תחת עינו הפקוחה של היטלר, הסכים לנוכחות נאצית גדולה יותר בתוך המדינה. הוא מינה נאצי לממונה על המשטרה והכריז על חנינה לעצירים הנאצים. פון שושיניג קיווה כי הסכמה לדרישות היטלר ימנעו אפשרות של פלישה רבתי. אך היטלר התעקש על השפעה גרמנית גדולה יותר על ענייניה הפנימיים של אוסטריה. בסופו של דבר, התפטר פון שושיניג מתפקידו על רקע התנגדותו לרצונותיו של היטלר.

נשיא אוסטריה דאז וילהלם מיקלס סירב למנות קנצלר פרו-נאצי במקומו. שר החוץ הגרמני הרמן גרינג נאלץ לזייף משבר פוליטי, שגרר תחינה נואשת של הממשלה האוסטרית לסיוע גרמני. ב-12 במרץ, 1938 צעדו חיילים גרמנים לתוך אוסטריה. היטלר הכריז כי האנשלוס קבוע. הוא זכה לתמיכה גורפת של 99.7% בנוגע לסיפוח אוסטריה לגרמניה.

האימפריה לשעבר הפכה לישות שנבלעה כולה על יד גרמניה. לא עבר זמן רב והנאצים החלו ליישם את המדיניות המוכרת של חיסול מתנגדים פוליטיים ואפליית התושבים היהודים. כשהחלה הפלישה ב-5:30 בבוקר, פרץ גל אלימות נגד האוכלוסייה היהודית האוסטרית: חלונות בתים וחנויות נופצו, אנשי ה-SA חברי תנועת הנוער ההיטלראי וסתם אזרחים שענדו על זרועותיהם את צלב הקרס, עצרו, היכו והשפילו גברים ונשים יהודים שנקרו לדרכם. היהודים נחשבו לטרף קל בעוד התוקפים ראו במשימתם מסע צלב קדוש.

נתון מעניין הוא שיהודים אוסטרים רבים סברו שהדרך היחידה להתמודד עם אלימות כה אכזרית וחסרת מעצורים היא התאבדות. במרץ 1938 נרשמו 500 מקרי התאבדות רק בעיר וינה, באפריל – 267. מספר זה המשיך לעלות והתחזק ב-1941-1942 עם תחילת הגירושים.

כל שצריך זו אהבה

סולן להקת הביטלס פול מקרטני נשא לאישה את לינדה איסטמן בטקס אזרחי בלונדון ב-11 במרץ 1969. מאות אנשים התאספו מחוץ לבניין כדי לראות את הזוג המאושר. עשרות שוטרים שמרו על השקט לאור סערת הרגשות של המעריצים, שביכו את חתונתו של הרווק האחרון בלהקה.

פול ולינדה, צלמת אמריקאית, נפגשו שנתיים קודם לכן כשלינדה צילמה את הביטלס במהלך ביקורם בארצות הברית. במהלך הקריירה המקצועית שלה, צילמה לינדה אמנים רבים של התקופה, בהם ג'ימי הנדריקס, חברי להקת הדלתות, המי, בוב דילן ואוטיס רדינג.

פול ולינדה מקרטני היו נשואים 29 שנים והיו סמל ומופת לנישואין מוצלחים בתעשיית הבידור ההפכפכה. לזוג נולדו שלושה ילדים: סטלה, מרי וג'יימס. ללינדה היתה בת - הת'ר - מנישואין קודמים. שנה לאחר שהתחתנו, התפרקו הביטלס ולינדה הצטרפה ללהקתו של פול ווינגס. ב-1998 מתה לינדה לאחר מאבק ממושך בסרטן השד.

באו לעולם

קלם סטודבייקר (1831 - 1901 ) - מחלוצי תעשיית המכוניות האמריקאית. הקים את חברת "סטודבייקר" עם שני אחיו ב-1852

וצלב ניז'ינסקי (1890 - 1950 ) - רקדן בלט פולני שהפך לאגדה עוד בחייו

ג'ק קרואק (1922 - 1969 ) - סופר אמריקאי ממובילי תנועת ה"ביט" בשנות ה-50. חיבר את "בדרכים"

אנדרו יאנג (1932 - ) - פעיל אמריקאי למען זכויות אדם

רטקו מלאדיץ' (1942 - ) - רמטכ"ל הצבא הסרבי במהלך המלחמה בבוסניה. מבוקש עדיין על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג בגין ביצוע רצח עם ופשעים נגד האנושות

לייזה מינלי (1946 - ) - שחקנית זוכת אוסקר ורקדנית אמריקאית. בתם של בתם של השחקנית ג'ודי גרלנד ובמאי הקולנוע וינסנט מינלי. התפרסמה בעיקר הודות לתפקידה כ'סאלי בולס' בסרט "קברט"

מיט רומני (1947 - ) - מושל מדינת מסצ'וסטס לשעבר. התמודד על ראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת המירוץ לנשיאות ב-2008

ג'יימס טיילור (1948 - ) - סינגר-סונגרייטר אמריקאי שפעל בשנות ה-70. מחבורתם של זמרי הפולק כגון ג'ון דנבר, קרול קינג וג'וני מיטשל

ארון אקהרט (1968 - ) - שחקן אמריקאי. שיחק בסרט האחרון בסדרת "באטמן" את דמותו של דנט

פיט דוהרטי (1979 - ) - זמר רוק בריטי וחברה לשעבר של הדוגמנית קייט מוס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

הלכו לעולמם

רוברט בוש (1861 - 1942 ) - תעשיין גרמני. ייסד את חברת Bosch המפורסמת

צ'רלי פרקר (1920 - 1955 ) - נגן ג'אז, מגדולי ומעצבי ההיסטוריה של סקסופון האלט

יהודי מנוחין (1916 - 1999) - כנר ומנצח יהודי, יליד ארצות הברית. היה פעיל בארגוני תרבות בינלאומיים, בהם אונסקו

רוברט לודלום (1927 - 2001 ) - ממהפורסמים והפוריים בין מחברי ספרי המתח והריגול. כתב 28 ספרים, שחלק מהם עובדו לקולנוע, בהם הטרילוגיה "זהות במלכודת", "זהות כפולה" ו"זהות אבודה" בכיכוב מאט דיימון, המגלם את דמותו של ג'ייסון בורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully