וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השעון של לינקולן השתתף במלחמת האזרחים

11.3.2009 / 11:29

המוזיאון להיסטוריה האמריקאית חשף חריטה סודית בשעונו העתיק של הנשיא אברהם לינקולן, שבישרה על תחילת מלחמת האזרחים

שעון זהב שהיה בבעלות נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן נשא בתוכו חריטה שציינה את התאריך בו החלה מלחמת האזרחים. אולם אפילו הנשיא עצמו לא ידע על קיום המסר הסודי, שנחשף אתמול (שלישי) במוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקנית שבוושינגטון הבירה.

החריטה, אותה עשה השען ג'ונתן דילון, נושאת את התאריך ה-13 באפריל 1861 וזו לשונה: "פורט סאמטר הותקפה על ידי מורדים. תודה לאל שיש לנו ממשלה".

צוות המוזיאון הסכים לפתוח את השעון העתיק כדי לבדוק האם המסר אכן מוחבא בו, לאחר שדאג סטיילס מאילינוי, צאצא של השען דילון, יצר קשר עם המוזיאון. מלחמת האזרחים האמריקאית החלה כשכוחות הקונפדרציה פתחו באש בפורט סאמטר שבדרום קרוליינה ב-12 באפריל 1861.

45 שנים לאחר מכן, סיפר דילון השען ל"ניו יורק טיימס" כי תיקן את שעונו של לינקולן כששמע את היריות הראשונות נורות. לדברי דילון, הוא החליט לחרוט את התאריך ההיסטורי בתוך השעון. "לינקולן מעולם לא ידע על קיום המסר אותו נשא בתוך כיסו", אמר ברנט גלאס, מנהל המוזיאון. "זהו פן אישי של ההיסטוריה. סיפורו של שען רגיל שקיבל השראה מאירועי התקופה והחליט להנציחם".

לינקולן נבחר לנשיא ה-16 במספר של ארה"ב בנובמבר 1860. לפני תחילת מלחמת האזרחים, דרום קרוליינה ושש מדינות נוספות פרשו מהאיחוד עוד לפני השבעתו של לינקולן במרץ 1861.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully