וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקדמות במגעים בין חמאס לפתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.3.2009 / 8:23

מקורות המעורבים בשיחות הפיוס בין שני הארגונים בקהיר העריכו כי תוך חמישה ימים תושג הסכמה על כינון ממשלת אחדות פלסטינית

בשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות שוררת אווירה חיובית וכעת דנים הצדדים בכינון ממשלת אחדות פלסטינית. כך דיווחו מקורות ליומון הלונדוני "אל-חיאת". מקור מצרי בכיר העריך כי עבודת הוועדות בשיחות הפיוס לא תארך יותר מחמישה ימים. "מדי יום מעבירות הוועדות את המלצותיהן לבכירים המצרים בראשות ראש המודיעין עומאר סלימאן", הוסיף.

לדברי המקור, הוועדות שדנות בבנייה מחדש של מנגנוני הביטחון, בקביעת מועד לבחירות ובכינון ממשלת האחדות יסיימו את פעילותן תוך ימים ספורים, אולם לוועדות שדנות בפיוס בין הפלגים ובבנייתו מחדש של אש"ף ייקח עוד זמן משום שהנושא שבו הן דנות "מורכב וסבוך". יחד עם זאת, ציינו, אין בכך כדי לדחות חתימה על הסכמים.

בתוך כך, בכיר חמאס מושיר אל-מסרי אמר היום כי לארגונו יש זכות להכריע בדבר זהותו של ראש ממשלת האחדות הפלסטינית שתוקם. לדבריו, הקמת ממשלה פלסטינית חייבת להתבסס על תוצאות הבחירות לפרלמנט הפלסטיני מ-2006. "אם תוצאות הבחירות לא תהוונה את הבסיס להקמת ממשלה, מה הערך שלהן? היכן כיבוד רצון העם והבוחר?", תהה.

ראש הממשלה הפלסטיני ד"ר סלאם פיאד הגיש את התפטרותו לאחר שגילה כי חמאס ופתח סיכמו שלא למנותו לראש ממשלת האחדות הלאומית הפלסטינית שצפויה לקום בעקבות שיחות הפיוס בקהיר. זאת, בניגוד לבקשתה של מצרים לכונן ממשלת אחדות בראשות פיאד שתוכל לפעול מול הקהילה הבינלאומית.

מקורות המוגדרים "מהימנים" מסרו (רביעי) לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי במהלך שיחות ההכנה לדיאלוג הפנים-פלסטיני, הודיעה ההנהגה המצרית למשלחת פתח בראשות אבו עלא ולמשלחת חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק כי יש להקים ממשלת אחדות בראשות פיאד שתהיה מסוגלת לעבוד עם הקהילה הבינלאומית "אולם המשלחות החליטו שלא למנותו לתפקיד ובכך עוררו את זעמו והובילוהו להתפטר".

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הודיע ביום שבת על התפטרותו. בהודעה שפרסם פיאד נמסר כי מטרת ההתפטרות היא לתמוך במאמצים להקמת ממשלת אחדות לאומית. עוד מסר פיאד כי התפטרותו תיכנס לתוקף עם הקמת ממשלת אחדות אך לא יאוחר מסוף החודש הנוכחי. בתגובה להתפטרות, ביקש אבו מאזן מפיאד להמשיך בתפקידו עד שיתבררו תוצאות שיחות הפיוס הפלסטיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully