וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא שלחתי את ח"כ קרא לסוריה

ניר יהב ופנחס וולף

10.3.2009 / 23:36

בלשכת נתניהו הכחישו בכל תוקף את הדיווח באתר הלבנוני לפיו ח"כ איוב קרא נשלח על ידם להיפגש עם אישיות סורית בכירה

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

לשכתו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, פרסמה אמש (שלישי) הכחשה גורפת להודעתו של ח"כ איוב קרא (הליכוד) כי הוא הגורם מהליכוד שנפגש בוושינגטון סמוך למועד הבחירות בישראל עם אישיות סורית בכירה. בהודעת הלשכה נכתב כי "נתניהו לא שלח את ח"כ איוב קרא לפגישה ולא ידוע לו על מסר שעבר מהממשל הסורי דרך ח"כ קרא". מוקדם יותר אתמול חשף קרא בראיון לערוץ 1, כי הוא הגורם מהליכוד שנפגש בוושינגטון סמוך למועד הבחירות בישראל עם אישיות סורית בכירה. קודם לכן דווח על הפגישה באתר חדשות לבנוני שציטט מקורות מדיניים ישראליים, אך לא חשף את זהותו של הח"כ מהליכוד. הפגישה, כך דווח, נערכה בתיווך אמריקאי וכי "הצדדים סיכמו להיפגש בשנית לאחר הקמת ממשלה בראשות בנימין נתניהו".

"גורמים בממשל האמריקאי החדש ביקשו מנתניהו לבחון אפשרות להיפגש עם הסורים מתוך כוונה לבדוק אפשרות לחידוש המשא ומתן עם סוריה", מסרו המקורות לאתר החדשות הלבנוני. "נתניהו הסכים לכך ושיגר אישיות מטעמו לוושינגטון שנפגש עם גורם סורי בנוכחות אישים אמריקאים".

המקורות הוסיפו וציינו כי הסורים רצו לדעת מה מתכננת ממשלת נתניהו ואם בכוונתה לחדש את המגעים. לפי הדיווח, בעקבות הפגישה עם הבכיר הסורי, סירב נתניהו לומר אם בכוונתו לחדש את המשא ומתן עם סוריה מיד עם הקמת ממשלה חדשה, אולם הוא הבהיר לגורמים הנוגעים בדבר כי עליו לעמוד על ההתפתחויות בזירה הפלסטינית לפני שיחליט בנושא.

גורמים בליכוד מסרו לאתר הלבנוני כי הם צופים שתושג התקדמות במגעים עם סוריה לאחר שתוקם ממשלה חדשה בישראל וזאת בשל המאמצים שמשקיעים האמריקאים לקרב בין הצדדים. "נתניהו מתכוון להתקדם בתהליך השלום באזור. גם שרון החליט לסגת מעזה בניגוד לדברים שהשמיע במערכת הבחירות".

מקורבי חבר הכנסת קרא אמרו הערב לוואלה! חדשות כי "בפגישה, הסורים הביעו נכונות לנהל משא ומתן עם ישראל". עם זאת, קרא ידוע בהתנגדותו למסירת שטחים, כולל שטחים מרמת הגולן. בתוך כך, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ביקש היום מקרא להתחיל להכשיר את הקרקע עם הפלסטינים והמצרים משום שהצדדים העלו חששות לגבי מינוי ליברמן לשר חוץ. נתניהו ביקש מקרא להעביר מסר של הרגעה לצדדים.

ח"כ חיים אורון (התנועה החדשה-מרצ) אמר בתגובה לדיווח כי "לא ידוע לי על פגישה כזו. העולם מלא בסיפורים. תמיד יש סיפורים על פגישות פורמליות ולא פורמליות. אין לי בעיה שאיזה ליכודניק ייפגש עם סורי. זה חלק מהתנהגות העולם ואני לא רואה שום בעיה עם זה".

פרסום ראשון: 17:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully