וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של שדרות לחמאס: משחקיה ממוגנת

רמי שני

10.3.2009 / 20:14

חמישה מיליון דולר הושקעו במשחקיה שאמורה להפיג במעט את המתח שבו נתונים ילדי העיר המופגזת. ולא לדאוג, יש גם מקלטים פנימיים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נעמה דרור)

המשחקיה הממוגנת הראשונה בישראל, נפתחה היום (שלישי) בשדרות. המשחקיה שהוקמה בגלל המצב הביטחוני, משתרעת על שטח של 1,700 מ"ר ולצורך בנייתה השתמשו ב-300 טון של ברזל. הקרן היהודית העולמית גייסה לצורך הקמת המשחקיה חמישה מיליון דולרים.

באירוע חנוכת המשחקיה הממוגנת, סיפר נשיא הקרן סטנלי צ'סלי על הדרך להקמתה: "הייתי כאן בחודש פברואר שעבר וראיתי ילדים שאין להם איפה לשחק. כששאלתי אותם מדוע זה קורה, הם אמרו לי שבגלל המצב הביטחוני הם לא יכולים לשחק בחוץ. החלטתי שיש לפעול מיד להקמת המשחקיה הזאת. איתרנו מפעל ישן שעמד שומם ובתוך פחות משנה הצלחנו להפוך אותו למה שאנחנו רואים עכשיו".

המשחקיה הממוגנת כוללת פינות משחק שונות ובהן קיר טיפוס, שקי איגרוף, מגרש קט רגל מקורה, מרכז מדיה, משחקי מחשב ווידאו, דיסקוטק וכמובן, מקלטים פנימיים. מנהל התפעול של המשחקיה יוסי סוויסה אמר כי בשעות הפעילות יכולים לשהות במשחקיה 500 ילדים והורים. סויסה הוסיף כי "יחד עם המשחקים, אנחנו מפעילים כאן חדר מיוחד עם פסיכולוגית, כדי לטפל בילדים הזקוקים לכך".

יו"ר הקרן היהודית העולמית, רון לאודר, שהשתתף אף הוא באירוע החנוכה של המשחקיה אמר כי "זו הגשמת חלום, ממש נס. אני מרוצה שיכולנו להביא לילדים בשדרות מקום לשחק בו, אפילו כשמתפוצצות בסביבתם רקטות". הנשיא צ'סלי הוסיף כי "ראיתי בחלומי את הקופסה הכחולה הגדולה ביותר בעולם והיא מלאה בכסף טהור. הכסף הזה הוא הילדים, שהם האוצר הגדול ביותר שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully