וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר דקל במצרים: ממתינים לתשובת חמאס

פנחס וולף ונעמה טלמור

11.3.2009 / 6:10

שליחו המיוחד של רה"מ נמצא במצרים וצפוי לשמוע מגורמים מצרים את תשובת חמאס בנוגע לרשימת האסירים שהציגה ישראל. ישי: לא נעשה די להחזרת שליט

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

שליחו המיוחד של ראש הממשלה, עופר דקל נמצא בקהיר כדי להמשיך במגעים למען שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. דקל צפוי להיפגש במהלך היום עם ראש המודיעין המצרי עומר סלימאן. על פי ההערכות אמור לקבל דקל מהמצרים את תשובת חמאס בנוגע לרשימת האסירים שישראל הציגה. מקור ביטחוני שמקורב למו"מ אמר ל"הארץ", כי "המפתח נמצא בידי החמאס ואנחנו מחכים לתשובתו על רשימת האסירים"

אמש מתח יו"ר ש"ס השר אלי ישי ביקורת על התנהלות הממשלה בנוגע לשליט: "עד שגלעד לא בבית, המשמעות היא שלא נעשה די". ישי, שביקר במאהל המחאה של משפחת שליט, הוסיף כי "כל שיחה פומבית על המחיר משרתת את הצד שכנגד ולכן יש להשאיר זאת לנושאים ונותנים". הוא הוסיף כי "אנו מצווים ומחויבים להתאמץ ולהמשיך להתפלל בכל כוחנו כדי שגלעד סוף סוף יוכל לשמוח. כולנו תפילה שנגיע ליום הזה".

מוקדם יותר אתמול נפגשו נעם ואביבה שליט עם עליזה אולמרט, אשתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. "היתה פגישה טובה, ושיחה אינטימית", סיפר נעם שליט. "אנחנו שיתפנו אותה בתחושותינו והיא שיתפה אותנו במה שהיא יכולה לשתף אותנו והביעה הזדהות איתנו ואמפתיה. לא נוכל לפרט מעבר לזה את פרטי השיחה".

אולמרט אמרה להוריו של שליט כי "אני מזדהה לחלוטין עם המאבק לשחרורו של גלעד, ולולא הייתי עדה למאמצים האינטנסיביים המושקעים בהחזרתו, ודאי הייתי יוצאת אל אוהל המחאה בעצמי". לדבריה, "העובדה שגלעד עדיין לא איתנו והמהלך להשבתו טרם הושלם, אינה משקפת שיתוק במערכת. מה שמותר לפרסום בתקשורת בנושא זה הוא רק קצה הקרחון. רובם של המהלכים מתנהלים באופן דיסקרטי וזה לטובת השגת המטרה". היא הוסיפה כי "אני מקווה שיעלה בידיו של ראש הממשלה להשלים את המהלך בזמן הקצר הנותר לכהונתו".

"שבוי הוא כמו חייל שנפצע - לא משאירים בשטח"

בשעות הבוקר הגיעו לאוהל המחאה שהקימו נועם ואביבה שליט, מול מעון ראש הממשלה בירושלים הוריו של החייל שנחטף ונרצח נחשון וקסמן. יהודה וקסמן אמר כי הם הגיעו להביע הזדהות עם בני משפחת שליט. אביבה ונעם הגיעו היום גם למשכן הנשיא ונפגשו עם שמעון פרס. אתמול הגיע לאוהל המחאה שר הביטחון אהוד ברק.

בתוך כך, תמי ארד, רעייתו של הנווט השבוי רון ארד, קוראת לראש הממשלה אהוד אולמרט לשחרר את כל האסירים שדורש חמאס בתמורה להשבתו של החייל החטוף גלעד שליט. בראיון בגלי צה"ל אמרה ארד כי דרישתו של אולמרט מהציבור לשמור על שקט בסוגיית שליט לא הוכיחה את עצמה והציבור והוריו של גלעד מבינים זאת.

"הכי קל זה לומר לציבור 'אנחנו עוסקים בעניין יום ולילה, הרעש רק יעלה את המחיר'. המחיר נשאר אותו מחיר והשקט לא הוכיח את עצמו. הצעד שנקטו הוריו של גלעד הוא צעד של יאוש. מי שחושב שבטחון המדינה נשען על 450 האסירים שמבקש חמאס לשחרר חוטא ומחטיא". לדברי ארד, "שבוי הוא כמו חייל שנפצע בקרב ולא משאירים פצוע בשטח, ולכן גם לא מפקירים שבוי".

חזי משיטה דובר משפחת שליט אמר לוואלה! חדשות כי "לאוהל המחאה מגיעים מכל קצוות הארץ כדי לחזק את המשפחה ולתמוך, הם באים יחד עם הילדים עם משלוחי מנות. התמיכה הציבורית הרבה שהמשפחה מקבלת היא ביחס הפוך למעשים של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully