וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר איל נחמיאס

10.3.2009 / 16:02

למה הכלב מסריח מהפה, ואיך אפשר לפתור את הבעיה? דר' איל נחמיאס כאן כדי לענות על השאלות שאתם שולחים לנו

לכלב שלי יש מין גידול על העפעף התחתון. בעבר היא נפלה אך צמחה מחדש. התייעצנו עם הווטרינר שלנו והוא ממליץ על הסרה בניתוח. אני יודעת שקיים נוזל שמיועד לבני אדם שמשמיד כאלה דברים ללא צורך בניתוח, האם ניתן להשתמש בזה גם לכלב?

מדובר ככל הנראה מהתיאור בגידול נפוץ של בלוטת החלב של העפעף (בלוטת מייבומיאן). יש אפשרויות שונות להסרתו אך הטיפול בחנקן נוזלי פחות רצוי ומגרה מאד. יש דרך להסירו בעזרת צריבה או בניתוח רגיל וההחלמה טובה מאד לאחר ניתוח כזה.לעיתים דורש גם שנוי קל של מתיחת העפעף.

לפני חודשיים אימצתי. הכלב מגזע גדול (30 ק"ג), בן שנתיים שגדל בצעב"ח מאז היותו גור. שהכלב מסורס, מחוסן ואוכל מזון איכותי. הבעיה היא שהוא משתין רוב הפעמים בישיבה (כמו נקבה). רציתי לדעת האם זה מעיד על איזושהי בעיה בריאותית או פסיכולוגית

השתנה בכריעה לא בהכרח עלולה להעיד על בעיה, יתכן ומדובר בכלב שהתנהגותית היה כנוע מול הכלבים האחרים בלהקה שלו והתרגל "לא להתחצף" ולהשתין בנימוס. ההשתנה בעמידה היא סוג של התרסה זכרית וסימון טריטוריה. אפשרות נוספת שיש לשקול לבדוק היא בעית אגן או פרקים אחרת המקשה על הכלב עמידה על שלש רגליים והרמת רגל לזווית מכאיבה.

יש לי כלב בן 5 בערך ויש לו ריח מסריח מהפה. מה עלי לעשות?

ריח רע מהפה או האליתוזיס עלולה לנבוע ממספר גורמים: דלקת חניכיים, פצעים ודלקות בחלל הפה, עיכול לא טוב, בעיות מטבוליות שונות כמו כשל כליות ועוד. בבדיקה הרופא יכול לכוון את המיקוד של הטיפול בבעיות הנכונות. בעיות שיניים ניתן לפתור על ידי ניקוי שיניים וצחצוח/מזון רפואי לשיניים. בעיות עיכול - לתת מזון קל לעיכול ואולי לשקול תוספת של פרוביוטיקה לכלבים שהיא תמצית חיידקי מעיים חיוביים המשפרת את תהליך העיכול. בדיקת דם תשלול בעיות קשות יותר כמו כשל כליות או סוכרת.

לכלבה שלי יש בעיות בעור (כתוצאה מחוסר איזון של בלוטת התריס, כך אמר הווטרינר). בנוסף לטיפול ההורמונלי, יש משחה שדי עוזרת לה עם הפצעים כרגע, אבל אנחנו מפחדים שהיא מלקקת אותה כשאנחנו לא בבית. האם זה מסוכן?

ליקוק המשחה לא עלול להזיק , אפשר לשים את המשחה בזמן שיוצאים לטיול או כשהיא אוכלת ואז פחות תלקק את המשחה. אפשרות נוספת היא לחבוש את האיזור הפגוע או להלביש חולצת טריקו פשוטה שתמנע ממנה להתעסק בעור. על צווארון אליזבטני אני ממליץ רק במקרים קשים מאד. אם יש ליקוק חזק ואובססיבי יש לשקול לחשוב על בעית התנהגות כמקור ראשוני של הבעיה ואז הטיפול הוא בכיוון אחר לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully