וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה עם פיגור ותובעת מביה"ח מיליונים

נעמה טלמור

10.3.2009 / 12:03

אחרי לא פחות מ-24 שנים הוגשה תביעה במיליוני שקלים נגד ביה"ח בילינסון בטענה כי התובעת נולדה עם פיגור עקב רשלנות הצוות הרפואי

תביעת נזיקין בסך מיליוני שקלים הוגשה נגד בית החולים "בילינסון" ונגד קופת חולים כללית בבית המשפט המחוזי בירושלים. היולדת שביתה נולדה עם פיגור לאחר שלידתה הסתבכה לפני 24 שנים, תובעת את בית החולים על רשלנות. התובעות - אם ובתה, טוענות כי במהלך לידת הבת בשנת 1985, התרשל בית החולים וכתוצאה מכך נותרה התינוקת עם נכות פיזית ונפשית.

"אנו טוענים כי לבת נגרמו נזקים נוירולוגים בלתי הפיכים עקב ניהול כושל ורשלני של הלידה", אמר עו"ד יראון פסטינגר, "האם סבלה במשך זמן ארוך ממצוקת עובר קשה במיוחד וזאת כתוצאה מצניחת חבל הטבור. עוד נטען כי "התינוקת, שהיום כבר בת 24, חולצה באיחור רב, דבר שגרם לנזקים הקשים מהם היא סובלת ותסבול לכל חייה. התובעת אשר הייתה במצב מצוקה חמור שחייב את חילוצה בתוך 15 דקות לכל היותר מרגע האבחנה כי חבל הטבור צנח, חולצה באיחור של בין 40 ל-55 דקות, איחור קריטי ביותר שהשלכותיו על התובעת היו הרות אסון".

עוד נטען בתביעה כי תרשימי המוניטור לא נמצאו בתיק הרפואי, ובנסיבות אלו לא ניתן לדעת באיזה שעה בדיוק הופיעה מצוקה עוברית ובמשך כמה זמן במדויק נראתה המצוקה במוניטור. גם גיליון רישום התנהלות האירועים בחדר הלידה נרשם כולו באופן רטרוספקטיבי ללא ציון השעות.

הבת אמנם סיימה את כיתה יב' ועברה בחינות בגרות. אך זאת תוך קבלת עזרה לימודית אינטנסיבית, הקלות משמעותיות והתאמות בהתאם לאיבחון שנערך. בהמשך, למרות שקיבלה פטור משירות צבאי בשל מצבה, התנדבה לשירות לאומי ושם סבלה מקשיי תפקוד מרובים. לאחר שחרורה ניסתה לצאת לעבודות פשוטות שונות אך נכשלה מאחר ולא עמדה בביצוען של מטלות פשוטות ביותר שהצריכו ארגון, זיכרון וריכוז. כל אלו הביאו את התובעות להחליט ולתבוע מביה"ח פיצוי כספי בסך מיליוני שקלים.

"היה איחור משמעותי בחילוץ התובעת, וזה הביא ללידתה במצב אנוש אשר גרם לנזקיה הנוירולוגים הקשים של התובעת", אמר פרופ' מנחם דוד, מומחה מטעם התביעה למחלות נשים ומיילדות.

מביה"ח בילינסון נמסר כי "מדובר בתביעה על רקע מקרה שארע לפני 24 שנים, כתב התביעה התקבל והועבר ליועצים המשפטיים שיבדקו את הנושא ויגיבו במסגרת ההליך המשפטי בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully