וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסכנת הכחדה: כל החיים בים

10.3.2009 / 11:27

נתונים מדאיגים בנוגע להשפעת זיהום אוויר על הזנים השונים בים ייחשפו בכנס האו"ם להתחממות גלובלית שנפתח היום בקופנהאגן

הזיהום שמייצר האדם מעלה את רמת החומציות של מי הים, ומדענים צופים שבעשורים הקרובים מצב הים יהיה כמו שלא היה מאז תקופת הדינוזאורים, כך דווח באתר ה-Guardian. ההתחמצנות המואצת של מי הים היא תוצאה של פליטה מסיבית של גזי חממה לאוויר, ומשם לים. שינוי כימי זה מהווה איום חסר תקדים על בעלי החיים בים ויכול לגרום להכחדה נרחבת של זנים רבים, כך טוענים מומחים בנושא.

איום זה מצטרף לסכנות רבות אותן יחשפו חוקרים ומומחים מכל העולם בכנס התחממות גלובלית של האו"ם שיתקיים השבוע בקופנהאגן. המדענים השוו את המצב היום והעתידי לתקופת התפרצות גזי החממה הקודמת לפני מיליוני שנים, שגרמה להיכחדות גורפת של זנים החיים בים.

האדם הטיפש

בדרך כלל, מייחסים פחות חשיבות לסכנה בהם נמצאים החיים התת ימיים כחלק מההתחממות הגלובלית. עם זאת, מדובר בתוצר פליטת גזי החממה שמאפשר האדם, כמו כל נושא בוער אחר. החוקר קן קלדריה, מומחה להתחמצנות מי ים, מזהיר כי "הבחירה להמשיך לפלוט גזי חממה משמעותה שנהפוך לסוכנים של שינויים ביולוגים בטבע, והשלב הבא הוא הכחדה מאסיבית. אם לא נפסיק לפלוט גזי חממה, בקרוב, ההשלכות יהיו הרות גורל למערות אקולוגיות רבות בכדור הארץ. הדבר יהיה עדות לכך שהאנושות ידעה לפתח טכנולוגיה מתקדמת ביותר, אך לא היתה לה את החכמה להשתמש בה בתבונה".

מומחים נוספים ידברו על ההשפעה הנוכחית של ההתחמצנות מי הים באזורים שונים בעולם. בנוסף, ידברו על העובדה המעניינת שחומציות המים מאפשרת מוליכות קול טובה, ועל כן הים גם יהיה רועש יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully