וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מרזוק מכחיש: "לא קיבלתי קלטת משליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2009 / 8:05

זאת למרות הדיווחים כי בעת ביקורו בעזה קיבל בכיר החמאס קלטת ומכתב מהחייל החטוף. "אין בידי שום מידע אודות שליט ואיני יודע אם הוא חי או מת"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הכחיש שקיבל לידיו קלטת וידאו שבה מוצג החייל החטוף גלעד שליט וכן מכתב בכתב ידו של שליט. בראיון שהעניק הבוקר (שלישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, הבהיר אבו מרזוק שבמהלך ביקורו ברצועת עזה נפגש רק עם בני משפחתו ולא עם מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

"אין בידי שום מידע אודות שליט ואיני יודע אם הוא חי או מת", הבהיר אבו מרזוק. "הפלגים ששבו את שליט הם אלו שיודעים מה מצבו אולם הם לא ימסרו שום מידע בלי תמורה". אבו מרזוק סיפר עוד כי ישראל ניסתה לערב גורמים אחרים שיתווכו בעסקת שליט, כגון רוסים, ערבים, גרמנים ואנגלים, אולם "קהיר היא המתווכת היחידה בעסקה".

סגנו של חאלד משעל אמר עוד כי שליט ישוחרר רק כשישוחררו כל 450 האסירים הפלסטינים הכתובים ברשימה שהוגשה לישראל בנוסף ל-550 הנשים, הקטינים, השרים וחברי הפרלמנט העצורים בישראל. הוא שב והבהיר כי חמאס מסרב לכרוך בין עסקת שליט לבין הרגיעה. "זוהי עמדתו הסופית של הארגון", הוסיף.

אתמול דיווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" כי אבו מרזוק קיבל במהלך ביקורו החשאי ברצועת עזה קלטת וידאו שבה מוצג החייל החטוף גלעד שליט המוחזק בידי הזרוע הצבאית של הארגון. לפי הדיווח, הקלטת הועברה לאבו מרזוק על ידי אחמד ג'עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, בנוסף למכתב שכתב שליט והועבר לידיו. העיתון מדווח כי חמאס אינו מתכוון לפרסם את קלטת הווידאו שמוכיחה ששליט בריא, "אלא אם תושג התקדמות אמיתית ורצינית בגיבוש העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully