וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לסוחט של יורשת ב.מ.וו

עידן דורנר

9.3.2009 / 19:22

ג'יגולו שוויצרי הודה כי סחט 9 מיליון יורו מהאישה העשירה בגרמניה, לאחר שאיים לפרסם קלטת בה הם נראים מקיימים יחסי מין

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: נעמה דרור)

ג'יגולו שוויצרי נידון היום (שני) לשש שנות מאסר לאחר שהודה כי ניסה לסחוט מיליוני יורו מהאישה העשירה בגרמניה ומשלוש נשים נוספות. הודאתו של הלג זגארבי הצילה את יורשת מפעלי ב.מ.וו, סוזן קלאטן בת ה-46, מהופעה פומבית מביכה בה היה עליה להעיד כי ניהלה רומן מחוץ לנישואים. הוא סירב לומר לבית המשפט להיכן נעלם הכסף שקיבל.

מלבד ההאשמות החמורות על הונאה וסחיטה באיומים נגד קלאטן, זגארבי בן ה-44 הודה גם בעבירות דומות שביצע נגד שלוש נשים עשירות אחרות, ששמותיהן לא הוזכרו בבית המשפט. בסך הכל סחט זגארבי סכום של תשעה מיליון יורו, מתוכם שבעה מיליון מחשבונה של קלאטן, שנהגה להעביר לו את השטרות העטופים בתוך קופסאות קרטון, במרתף תת קרקעי של בית מלון במינכן, בו קיימו יחסי מין לראשונה.

"אני מתנצל מעומק ליבי על התקריות ואני מתנצל בפני הנשים", אמר זגארבי בבית המשפט במינכן. הודאתו אפשרה את סיומו המהיר של המשפט ללא צורך בעדויות שהיו עלולות להביך את הקורבנות. כמו כן, עונש המאסר הופחת ממקסימום אפשרי של תשע שנים, אותו דרשה התביעה, לשש שנים בלבד.

בסופו של דבר החליט זגארבי שלא לנקוט בקו הגנה לפיו ביצע את המעשים כדי לנקום במשפחה הגרמנית ששיתפה פעולה עם הנאצים, מכיוון שאביו היהודי הועבד בכפייה במפעלי החברה במלחמת העולם השנייה. קלאטן היא נכדתו של גאנתר קלאטן, שייעץ לנאצים בנושאים כלכליים.

זגארבי השתמש באותו הסיפור על כולן: הוא טען כי הוא בנקאי ובעל עסק לתרגום שזקוק לכסף על מנת לשחד ראש משפחת פשע, לאחר שדרס בטעות את בתו. כך הצליח להוציא מקלאטן שבעה מיליון יורו.

עורך דינו טען במשפט כי כל הקורבנות נתנו לו את הכסף מרצונן החופשי, אך התביעה טענה שמשום שהמציא את הסיפור, מדובר בהונאה. עוד נטען כי כשקלאטן ניסתה לסיים את הרומן הפך זגארבי להיות נבזי. תחילה הוא שלח לה מכתבים בהם רמז כי היא מאוד פגיעה. לאחר מכן הוא איים לחשוף צילום וידאו בו הם נראים מקיימים יחסי מין. לבני הזוג יש שלושה ילדים.

האיום והדרישה לסכום של 49 מיליון יורו היו יותר מדי עבור קלאטן. היא סיפרה לבעלה על הרומן, שכרה בלש פרטי ופנתה למשטרה. כשהגיע לאסוף את הכסף בפעם האחרונה, הוא לווה על ידי חמו, ארננו בארטה בן ה-63, נוכל איטלקי שמקיף את עצמו בעדת מעריצות, המשוכנעות כי הוא בעל כוחות ריפוי מיוחדים ומעבירות לו תרומות.

בביתו של בארטה נמצאו 1.7 מיליון יורו. חברה לשעבר בכת של בארטה סיפרה כי זגארבי קשור לאיטלקי: "בארטה אמר לו כי כסף הוא חטא וכי חובתו היא לקחת את כספן של נשים עשירות, ולהפנות אותו למטרות טובות". בארטה, הנתון למעצר בית ונחקר באיטליה, לא הואשם במשפט בשל חוסר ראיות וקושי להוכיח כי הוא שצילם בחשאי את זגארבי או קלאטן. האיטלקי ממשיך להכחיש כל קשר לפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully