וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מתנחלים ניסו להגיע לקבר גולדשטיין

9.3.2009 / 18:36

המשטרה מנעה את כניסת המפגינים לקבר הרופא שרצח 29 מתפללים בפורים לפני 15 שנה. במקום הוכרז שטח צבאי סגור

עשרות מתושבי קרית ארבע וחברון ניסו הערב (שני) להגיע לחלקת הקבר של ברוך גולדשטיין. המשטרה מנעה מהם להתקרב לקברו של הרופא שרצח 29 פלסטינים במערת המכפלה לפני 15 שנה. האזור הוכרז כשטח צבאי סגור. המתנחלים עורכים כעת קריאת מגילה בגן הסמוך לחלקת הקבר.

לפני 15 שנה, סמוך לשעה 5:00 בבוקר בחג הפורים, הגיע גולדשטיין למערת המכפלה כשהוא לבוש מדי צה"ל עם דרגות קצונה, ובידיו רובה גליל. בזמן תפילת הבוקר של אחד מימי חודש הרמאדן, נכנס גולדשטיין אל אולם יצחק שבמערה והחל לירות במתפללים. הוא רוקן חמש מחסניות, עד שהמתפללים השתלטו עליו והרגו אותו. התוצאה היתה קשה: 29 הרוגים וכ-130 פצועים. המדינה הזדעזעה, ונשמעו קריאות לפינוי היישוב היהודי בחברון.

חלקת הקבר ממוקמת על הגבול שבין קריית ארבע לחברון. עם השנים, היא הפכה למוקד עלייה לרגל עבור רבים. אחרים קראו לסלקה. על מצבתו של הרוצח כתוב: "פה נקבר הקדוש הרופא רבי ברוך גולדשטיין זכר צדיק וקדוש לברכה, נקי כפיים ובר ולבב, נרצח על קידוש השם".

בתוך כך, מתנחלים מחברון טוענים כי פלסטינים תושבי העיר קרעו ספרי סידור ותהילים במערת המכפלה. הערב הגיעו המתנחלים למערה לקריאת מגילה וגילו את הספרים קרועים וזרוקים על הרצפה. היום, בשל חג הנביא מוחמד, היתה המערה סגורה ליהודים. "זה פשוט מראה מחריד", אמר נועם ארנון, דובר היישוב היהודי בעיר, "כוחות הביטחון מפקירים את המערה. פעם אחר פעם כשהמערה נסגרת ליהודים ובמקום נמצאים רק מתפללים מוסלמים אנו מוצאים נזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully