וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקרית מלאכי: תומכי קצב תקפו עיתונאים

עדי שמחוביץ ורמי שני

9.3.2009 / 19:43

בעת שיצא הנשיא לשעבר מבית הכנסת, תושבים ניסו למנוע מצלמים לצלמו. משרד המשפטים: "לא היו שיקולים זרים בהחלטה על אישום"

שי מכלוף

(צילום ועריכה: שי מכלוף)

תומכים של הנשיא לשעבר משה קצב תקפו הערב (שני) עיתונאים מחוץ לבית כנסת בקרית מלאכי, בו ביקר הנשיא קצב לקריאת מגילה. צלם וואלה! חדשות מסר: "קומץ ילדים ראה אותנו והתחיל לזרוק עלינו נפצים. כשהנשיא יצא התנפלו עלינו האנשים בבית הכנסת והילדים והורידו לנו את המצלמות. קפצו עלינו תוך שהם צועקים 'אתם לא תצלמו אותו'".

בסביבתו של קצב אמרו כי הוא מתכוון למסור את גרסתו במסיבת עיתונאים שיכנס בעוד יומיים. מקורבי הנשיא לשעבר שיואשם בעבירות מין, ביניהן אונס ומעשים מגונים אמרו אחר הצהרים כי "הבטן המלאה של קצב היא על היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז וכלפי התנהלות הפרקליטות והמשטרה".

המקורבים אמרו כי קצב צפוי למסור הצהרה, אך טרם הוחלט אם יענה על שאלות העיתונאים. יועץ התקשורת של קצב, רונן צור אמר כי "יהיה כדאי לחכות לדברי קצב ביום רביעי". קצב צפוי לדבר על התנהלות היועץ המשפטי לממשלה, אך לא בטוח שיתייחס לאישומים נגדו.

"משה קצב לא ביצע כל עבירה פלילית ולא עשה שום מעשה לא מוסרי. הוא לא קיים יחסי מין בהסכמה או שלא בהסכמה עם אף אחת מהנשים שהתלוננו נגדו" – כך הצהיר הבוקר ליאור קצב, אחיו של הנשיא לשעבר משה קצב, בראיון בגלי צה"ל. "משה הוא קורבן לעלילת דם נוראית – אולי הגדולה ביותר מאז קום המדינה".

אחיו של הנשיא לשעבר האשים את היועץ המשפטי לממשלה בהאשמת שווא. "מזוז טיפס על עץ גבוה, והאשים את קצב בהאשמות חסרות שחר מבלי שראה את חומר החקירה", קבע. "מה שהנחה את מזוז זה שיקולים אישיים בלבד. מזוז היה צריך להחליט אם להקריב את ראשו של משה קצב או את ראשו שלו. והוא בחר בבחירה קלה".

ניסיון להסיט את הפרשה

משרד המשפטים פרסם תגובה לדברי מקורבי קצב, בה נאמר כי "אין שחר לאמירות ולטענות הכזב כאילו שיקולים זרים או אישיים עמדו בבסיס ההחלטה שפורסמה אתמול". משרד המשפטים דחה את הטענות שהופנו כלפיו בסמוך להחלטה להגיש כתב אישום, וטען כי "אין זה אלא ניסיון להסיט את סיקור הפרשה למקומות בלתי עניניים ובלתי ראויים. לא ניגרר לסוג כזה של שיח ציבורי".

בנוגע להאשמות שהופנו כלפי מזוז נכתב בתגובה כי "ההחלטה שהתקבלה היא החלטה מערכתית ואיננה החלטה אישית של איש".

בתוך כך, הדף משרד המשפטים את הטענות לפיהן עמדת התביעה בפרשה לא היתה עקבית. לדברי המשרד, "עוד בינואר 2007 נמסר כי היועץ שוקל, בכפוף לשימוע, הגשת כתב אישום שיכלול גם עבירת אונס. עמדה זו נמסרה בהמשך גם לבג"ץ, במסגרת העתירות נגד הסדר הטיעון".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully