וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממה אסד נהנה? היסטוריה, מדע וטלנובלות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.3.2009 / 14:05

בראיון אישי מגלה נשיא סוריה כי אינו קורא הרבה ספרות יפה אלא מעדיף ספרי מדע. ומה הוא למד מאביו? "להישאר רגוע"

אסד בנעלי בית: בראיון נרחב שהעניק (שני) לעיתון "אל-חליג'", היוצא לאור במפרץ הפרסי, נשאל נשיא סוריה בשאר אסד גם מספר שאלות אישיות ולא רק אודות המשא ומתן עם ישראל, יחסי סוריה-ארה"ב והמדיניות הכלכלית של ארצו. בין היתר הודה אסד כי הוא אוהב ספרי מדע, כי נהג לצפות בכל פרקי העונה הראשונה והשנייה של הסדרה הסורית "באב אל-חארה", וכי למד מאביו להישאר רגוע.

אסד נשאל אילו ספרים הוא נוהג לקרוא ומה הוא קורא כעת. "אני אוהב ספרי היסטוריה", השיב, "אולם רוב מה שאני קורא כעת הוא ספרים מדעיים. לאור העובדה שאני איש מדע, אני עוקב מדי יום ושבוע אחר המצאות מדעיות". "ומה לגבי שירה וספרות?", הקשה המראיין על הנשיא הסורי. "איני קורא הרבה", ענה אסד. "יחד עם זאת אני מעריך את השפה הערבית משום שאני סבור ששפה היא זהות וללא שפה אין זהות".

המראיין שאל את אסד גם אם הוא עוקב אחר סדרות הטלוויזיה הפופולאריות בסוריה. "לפעמים, בעיקר בחודש רמדאן", ענה. באשר להרגלי הצפייה שלו בסדרה הפופולרית "באב אל-חארה" הודה כי בניגוד לעונה הראשונה והשנייה, שצפה בכל הפרקים שלהם, בפרקי העונה השלישית הוא צפה באופן חלקי.

"מה למדת מאביך, הנשיא המנוח חאפז אסד, שמסייע לך להנהיג כיום את סוריה?", נשאל אסד. "ראשית להפריד בין הבית לעבודה", השיב. "רק לעיתים נדירות נהגתי לדבר עם אבי על נושאים פוליטיים. בבית צריך להיות אבא. דבר נוסף הוא לא להתרגש מהאירועים. המלחמות, המשבר עם האחים המוסלמים בסוריה, פעולות הטרור, המשבר הכלכלי – כולן לא השפיעו על הבית. לא חשנו שהוא עובר משבר. למדתי ממנו להישאר רגוע. זה הבסיס לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully