וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה: שטפונות קטלניים

9.3.2009 / 12:54

עליית מפלס הים יהיה הנושא העיקרי בכנס של ארגון האו"ם לחקר התחממות גלובלית שיתקיים השבוע. תושבי המקומות הנמוכים יכולים להתחיל לדאוג

עליית מפלס המים בעולם כתוצאה מהתחממות גלובלית מהווה סכנה גדולה יותר ממה שהוערך עד עתה, כך צפויים להזהיר מדענים בכנס נושא התחממות גלובלית שיתקיים השבוע בקופנהאגן. באתר ה- Guardian דווח כי בכנס יציגו חוקרים מעולם את הממצאים האחרונים שלהם בנושא, ואלה אמורים להכתיב את האג'נדה לקראת כנס בין לאומי בו יתווה "הסכם קופנהאגן" שיחליף את אמנת קיוטו בעניין ההגבלים בפליטת גזי חממה.

מרכז עיסוקו של הכנס הקרוב יהיה התמוססות כיפות הקרח. הפאנל לשינויי אקלים (IPCC) פרסם בשנת 2007 כי מפלס הים יעלה ב 20 עד 60 סמ' עד שנת 2100. מקומות נמוכים כמו בנגלדש, פלורידה, האיים המלדיביים, הולנד ועוד, נמצאים בסכנה ממשית של שטפונות הרסניים. בלונדון למשל, אזורים שלמים לגדות נהר התמזה עלולים להימחק. "עכשיו ברור שבעתיד יהיו אסונות גדולים כתוצאה משטפונות" אומר החוקר דר' דיוויד וואהן, "אוכלוסיות רבות מעתיקות את מגוריהן לאיזור החופים, מה שמגדיל את הסכנה". חשוב לציין, שהגורם העיקרי לעליית פני הים הוא לא התמוססות קרחונים כפי שנהוג לחשוב, אלה גדילת שטח הפנים של המים כתוצאה מחום (התרחבות תרמית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully