וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "נתניהו נכנע לדרישות החרדים"

9.3.2009 / 13:01

ח"כים מקדימה תקפו את רה"מ המיועד, לאחר שח"כ סער אמר לחברי הליכוד שייתכן שאחוז החסימה לא יועלה. הליכוד: ההתקפות מגוחכות"

מפלגת קדימה תקפה בצהרים (שני) את הליכוד ואת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, על רקע סוגיית העלאת אחוז החסימה בבחירות לכנסת. יו"ר צוות המשא ומתן של הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר היום בישיבת הסיעה כי בשלב זה הליכוד לא יוכל להעלות את אחוז החסימה בבחירות לכנסת.

דבריו של סער עוררו זעם במפלגת קדימה. ח"כ יוחנן פלסנר אמר כי "כצפוי, נתניהו נכנע לתכתיבים בשם הישרדות אישית, עוד בטרם התמנה. הודעת חבר הכנסת סער מהווה עדות נוספת שהבטחתו של נתניהו לשינוי שיטת הממשל הופקרה וזאת למרות הצורך בהליך רציני של שינוי שיטת הממשלה, שהעלאת אחוז החסימה עומדת בבסיסו".

גם יו"ר סיעת קדימה, ח"כ יואל חסון, תקף את נתניהו והליכוד: "היום הוכח כי כוונת נתניהו אינה מהווה ניסיון לשינוי שיטת הממשל, אלא שיטה להישרדות הממשל. עוד בטרם הוקמה ממשלה, הוא נכנע לתביעות החרדים, על חשבון אמון הציבור וייסוד שינוי שיטת הממשל. אני קורא לסיעת הליכוד לחזור בה מהחלטה אומללה זו ולקיים את ההבטחה לשינוי שיטת הבחירות.

מספר חברי כנסת העריכו כי דבריו של סער בישיבת סיעת הליכוד נאמרו מפני שסיעות הבית היהודי ויהדות התורה, מערימות קשיים על הליכוד להתחיל לבצע מהלך שיוביל להעלאת אחוז החסימה ולשינוי שיטת הממשל. ההערכה היא ששתי הסיעות הקטנות חוששות שהעלאת אחוז החסימה, ימנע את כניסתן לכנסת הבאה.

"התקפות קדימה בנושא שינוי שיטת הממשל הן מגוחכות", נמסר מהליכוד בתגובה לביקורת. "בניגוד לקדימה, שלא ביצעה שום שינוי בשיטת הממשל בקדנציה שלמה בה היתה בשלטון, הליכוד כבר סיכם עם השותפות הקואליציוניות העתידיות על שורה של שינויים בשיטה, שיחוקקו מיד לאחר הקמת הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully