וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו ומרצדס מחליפות מניות

9.3.2009 / 12:09

צמד יצרניות הפרימיום חושקות בשיתוף פעולה כלכלי ונרחב ביניהן, על מנת לשפר את מצבן העגום. יוקרה לאומית במשבר

הקריסות בשווקים האירופים מעמידים את נשיאי החברות בפני החלטות קשות. שיתופי פעולה או התאחדויות הפכו דבר שבשגרה, ואין מנוס מהכרעות הרות גורל גם במידה ומדובר באיבוד היוקרה העצמאית. אותו נכס אוטונומי עשיר, עומד כעת בסימן שאלה מאוד מרכזי. על פי דיווח של 'אוטוניוז אירופה', ב.מ.וו ודיימלר (בעלת הבית של מרצדס) עוסקות בהחלפת מניות ביניהן בשיעור של שבעה אחוזים.

עד עתה, השתיים עסקו בפיתוח משותף לטכנולוגיית ההנעה ההיברדית, ונראה כי נוצרה הנחיצות להעמיק את ההסכמים לתחומים נוספים, קרי שוק היוקרה והפרימיום, שם מתחולל מאבק רב שנים ורווי מלחמות מוניטין שהפך לאמת מידה בסגמנט. לפי נתוני הדיווח, דיימלר תרכוש שבעה אחוזים מב.מ.וו, וזו תבצע פעולה זהה. יחד עם זאת, חשש עולה במשפחת בעלי המניות של ב.מ.וו, שדיימלר תנסה להשתלט לחלוטין על החברה כפי שעשתה עם קרייזלר לפני 11 שנים.

מטרת שיתוף הפעולה מעלה תמיהה לאן השתיים חותרות להגיע. הקצאת משבצת למכונית משותפת איננה נראית הגיונית בשלב זה, או אפילו בשנים הקרובות. אולם בעקבות המצב הפיננסי הרעוע במשק האירופי, בתעשיית הרכב בפרט, נראה כי התאגדות תחת קורת גג אחת תניב כמה פיתוחים חדשים מעבר למערכות טכנולוגיות בודדות. סדרה 5 עם מנוע של AMG? מי יודע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully