וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הכנסייה הפלה היא פשע חמור מאונס

טלי גולדשטין

9.3.2009 / 11:42

ילדה בת 9 נאנסה על ידי סבה החורג, עברה הפלה והכנסיה החליטה בתגובה לנדות את אמה. ברזיל סוערת

בעודו מנופף בסיסמה "יש להגן על החיים בכל מחיר", הגן היום (שני) בכיר בוותיקן על החלטת הכנסייה הקתולית בברזיל לנדות את אמה ורופאיה של ילדה בת תשע, קורבן לאונס, שנאלצה לעבור הפלה שהצילה את חייה.

הקרדינל ג'יובאני בטיסטה רה, העומד בראש מועצת הכנסייה הקתולית באמריקה הלטינית, אמר כי למרות שהילדה התעברה לאחר שעברה, ככל הנראה, התעללות מינית על ידי סבה, לתאומים ברחמה "היתה זכות לחיות". בראיון לעיתון האיטלקי "לה סטמפה", הוסיף הקרדינל: "זהו מקרה עצוב, אך הבעיה האמיתית היא שהתאומים היו שני בני אדם חפים מפשע. יש להגן על החיים".

המשטרה סבורה כי הילדה עברה התעללות מינית במשך שנים על ידי סבה החורג, ככל הנראה מגיל שש. העובדה שהיתה בהריון עם תאומים התגלתה רק לאחר שאושפזה בבית חולים עקב כאבי בטן. אמה של הילדה ורופאיה נודו על ידי הכנסייה מאחר שהסכימו להפלת חירום. יתרה מכך, הכנסייה לא נקטה בשום צעדים רשמיים נגד הסב החורג, הנמצא במעצר.

לדברי הארכיבישוף חוזה קרדוסו סוברינו, אין סיבה לנדות את הסב מהכנסייה. אמנם הוא ביצע פשע נוראי, אך "הפלה היא פשע רציני יותר". בברזיל, מותרות הפלות לפי החוק רק במקרה של אונס או מקרה חירום רפואי. ברזיל היא אחת המדינות הקתוליות המאוכלסות ביותר בעולם.

המקרה עורר מחלוקת כה עזה עד כי נשיא המדינה לואיס דה סילבה התערב: "כנוצרי וקתולי, אני מצטער שלבישוף של הכנסייה הקתולית יש גישה כה שמרנית", אמר. "הרופאים עשו מה שצריך לעשות והצילו חיי ילדה בת תשע. במקרה הזה, מקצוע הרפואה צדק והכנסייה טעתה", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully