וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "לא יהיה שלום בלי פתרון לפלסטינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.3.2009 / 10:55

נשיא סוריה הצהיר כי לא יסכים לשלום כולל עם ישראל במנותק מהסכם עם הפלסטינים. על המו"מ העקיף אמר: "ישראל לא מגלה רצינות"

"הסכם שלום בין סוריה לישראל הוא נייר חתום. אין משמעו הסכם סחר או יחסים רגילים או גבולות. העם שלנו לא יסכים להסכם כזה טרם נפתרה בעייתם של מיליון וחצי פלסטינים" – כך אמר היום (שני) נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לעיתון היוצא לאור באיחוד האמירויות. "ייתכן ויוקמו שגרירויות, אבל אם הם רוצים שלום, עליו להיות שלום כולל. הם אומרים שהם רוצים שלום כולל, ואנו אומרים להם שאם הם רוצים זאת, על המסלול הפלסטיני להפיק תועלת מהמסלול הסורי".

"רעיון המשא ומתן הבלתי ישיר נועד לבדוק את הדופק", המשיך אסד. "בשל אי האמון שאנו רוחשים לישראל על רקע המתקפות על פלסטין ולבנון, היה צורך לשוב לשיטה מלפני ועידת מדריד. שר החוץ האמריקאי דאז ג'יימס בייקר דילג בין סוריה לישראל במשך חצי שנה וחיפש אחר בסיס משותף למשא ומתן ישיר. גם הפעם שיגרנו צוות סורי לטורקיה, כמו גם ישראל, והטורקים תיווכו בין הצדדים".

נשיא סוריה תקף בדבריו את ישראל שאינה מגלה, לטענתו, רצינות במגעים עם סוריה. "התמקדנו בשש נקודות כדי לבחון את רצינותה של ישראל. ישראל כהרגלה נוקטת כמובן בסחבת. אנו מאמינים שבסיס לפתיחת משא ומתן ישיר הוא הפסקת הערפול ושנדון בצורה ברורה בשש הנקודות. אולמרט, עם זאת, המשיך לעשות תרגילים. אנחנו לא מוכנים לדבר מלבד מילים ברורות. אולמרט אמר לארדואן: 'נמשיך את המגעים' אולם הוא פתח במלחמה על עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully