וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב ננעלה ביציבות

טל לוי

9.3.2009 / 16:00

מדד המעו"ף נחלש ב-0.05%. אפריקה ישראל ירדה בכ-6% בעקבות אזהרת הרווח. מחר לא יתקיים מסחר בבורסה

הבורסה של תל אביב ננעלה ביציבות ובמגמה מעורבת לאחר שהמסחר התנהל בירידות מתונות בחלק מהיום.

מדד המעו"ף ירד ב-0.05%, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.07% ומדד הבנקים איבד 1.6%.

אפריקה ישראל ירדה בכ-6% לאחר שהזהירה כי תפסיד 2.7 מיליארד שקל ברבעון הרביעי של השנה. פועלים ולאומי ירדו ב-1% ו-2.8%. המחזור היה נמוך והסתכם בכ-850 מיליון שקל.

זאת, בהמשך למגמת היציבות שנרשמה אתמול ובציפיה לפתיחת המסחר בוול סטריט. מחר לא יתקיים מסחר בתל אביב בשל חופשת חג הפורים.

בינתיים, המשיכו להתפרסם בעולם נתוני מקרו שליליים: כך למשל, בבנק העולמי העריכו השבוע כי המדינות המתפתחות עשויות לעמוד השנה בפני גירעון של עד 700 מיליארד דולר, בגין יבוא ותשלומי חובות.

הכלכלן זוכה פרס נובל, מיירון שולס, אשר היה שותף בהמצאת שיטה לחישוב שווי אופציות, אמר כי הרגולטורים צריכים לפוצץ או לשרוף את שוק הנגזרים (כלומר מוצרים מתוחכמים שמחירם נגזר משוקי המניות - ט.ל) כדי לפתור את המשבר הפיננסי העולמי.

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן-קלוד טרישה, אמר ביום חמישי האחרון כי הבנק עשוי להמשיך להוריד את הריבית בגוש היורו, אל מתחת לשפל של 1.5% (הרמה הנמוכה ביותר מאז השקת מטבע היורו בשנת 1999) כדי להתמודד עם העמקת המיתון הכלכלי. שוק העבודה בארה"ב התכווץ ב-651 אלף משרות בחודש פברואר - הנתון החמור ביותר מאז 1949.

ואצלנו, המשקיעים הזרים דווקא שבו לבורסה: במהלך חודש ינואר 2009 השקיעו תושבי חוץ בבורסה לני"ע בתל אביב סך של 476 מיליון דולר נטו (כלומר בניכוי הפדיונות), מהם 331 מיליון דולר באיגרות חוב ועוד 145 מיליון דולר במניות. עיקר השקעות תושבי החוץ במניות הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב היה בחברות מענף הכימיה והפרמצבטיקה בעוד שבמניות הבנקים בוצעו מימושים של כ-60 מיליון דולר נטו.

מדד מניות הבנקים נחתך ב-18% בחודש האחרון כאשר מניות הבנק הבינלאומי, שבשליטת צדיק בינו, איבדו כ-30%. בעקבות הירידות החדות, שווי השוק של הבינלאומי צנח לראשונה מזה קרוב ל-6 שנים ל-2 מיליארד שקל: כלומר 36% בלבד מהונו העצמי - המכפיל הנמוך מבין 5 הבנקים הגדולים למעט המכפיל בו נסחר בנק דיסקונט שעומד על 29% בלבד לאחר שמניית הבנק צנחה מתחילת השנה ב-25%.

חברת נובל אנרג'י, השותפה האמריקאית בקידוח "תמר 1", הודיעה לחברות השותפות בקידוח, אבנר, ישראמקו ודלק קידוחים כי סיימה את העבודות בקידוח תמר 1 וכי החלה ביום שישי לבצע קידוח ניסיון באתר דלית 1 המרוחק 60 ק"מ מחופי חדרה. הקידוח יימשך חודשיים ויעלה כ-50 מיליון דולר.

יצרנית מוצרי ההדברה לחקלאות, מכתשים אגן, צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2008 ביום רביעי בבוקר ובבתי ההשקעות מצפים לתוצאות טובות. אלביט מערכות, צפויה גם היא לפרסם את הדו"חות הכספיים באותו יום.

המחלוקת המשפטית בין מייסדי בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, רוני בירם וגיל דויטש לבין הבעלים של חברת הפניקס, יצחק תשובה נמשך: השניים תביעה לאכוף את הסכם מכירת יתרת אחזקותיהם באקסלנס לחברת הביטוח הפניקס מקבוצת דלק תמורת סכום של 752 מיליון שקל. דוד בועז, לשעבר הממונה על תקציבים באוצר, צירף חוות דעת כלכלית לתביעתם של בירם ודויטש, לפיה, לא תוכל הפניקס לעמוד בהתחייבויותה כלפי בירם ודיטש, וככל שעובר הזמן, פוחתים הסיכויים לכך שהפניקס תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לבירם ודויטש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully