וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "להפסיק את פעולות הכרייה בגדה"

ניר יהב

9.3.2009 / 12:00

ארגון 'יש דין' דורש מבג"ץ לעצור את פעולות הכרייה במחצבות הישראליות בגדה: "העברת אוצרות טבע משטח כבוש היא ביזה"

ארגון זכויות האדם "יש דין" הגיש היום (שני) עתירה לבג"ץ בדרישה להוציא צו על תנאי וצו ביניים המורה לעצור את פעולות הכרייה במחצבות הישראליות הפועלות בגדה. במסגרת העתירה דורש הארגון מאלוף פיקוד המרכז ומראש המנהל האזרחי להפסיק את כל פעולות הכרייה המבוצעות ברחבי הגדה בטענה שהיא בלתי חוקית ונעשית תוך "ניצול כלכלי ברוטאלי של שטח כבוש לצרכיה הכלכליים של ישראל".

בעתירה, המופנית גם נגד עשר החברות הישראליות המפעילות מחצבות הפעילות כיום בשטחים, נטען כי החברות הישראליות הפועלות בשטחים מעבירות את רוב תוצרתן לתוך תחומי הקו הירוק וזאת בניגוד לחוק הבינלאומי ודיני הכיבוש. "במשפט הבינלאומי, פעילות מסוג זה מהווה הן הפרה של דיני הכיבוש והן של דיני זכויות האדם ובמקרים מסוימים אף מוגדרת כביזה", נכתב בעתירה.

בעתירה מצוטט מתוך מסמך שחובר עבור משרד הפנים בו נכתב כי "תפוקת החצץ באזור זה מוערכת על ידי קמ"ט מכרות במנהל האזרחי בכ-12 מיליון טון בשנה, המשווקת ברובה לישראל (כ-9 מיליון טון בשנה), והיתרה לשוק המקומי... רוב המחצבות בבעלות של חברות ישראליות עם מגמת שיווק לישראל (כ-74% מהתפוקה). ההערכה שמגמה זו תמשיך גם בעתיד".

"העובדה שמעולם לא בוצעה בדיקה משפטית בנושא הזה היא מדהימה", אומר עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של 'יש דין', "במיוחד לנוכח היקף הפרת החוק וחומרת המעשים, שהם חסרי תקדים גם בסטנדרטים הנמוכים ממילא של הגדה המערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully