וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזף פריצל עלול לרצות רק חמש שנים בכלא

טלי גולדשטין

8.3.2009 / 20:29

בשבוע הבא יפתח משפטו של האב האוסטרי המתעלל, שכלא את בתו 24 שנים במרתף. סיכוי גבוה שפריצל יצא לחופשי מוקדם מהצפוי

אליזבת פריצל, האישה האוסטרית שנכלאה על ידי אביה במרתף במשך כמעט רבע מאה, נאנסה וילדה לו שבעה ילדים, תגולל את סיפורה הנורא בבית המשפט בשבוע הבא. בעדות מצולמת, תספר אליזבת בת ה-43 כיצד ניסתה להשביע את רצון אביה, יוזף פריצל בן ה-74, כדי להגן על בתה ובניה מפני התעללות. בנוסף, היא תתאר כיצד אביה התעלל בה כשהיתה רק בת 11, למרות צעקותיה והתנגדותה. כך עולה מדיווח מקורות המקורבים לעניין ל"טיימס" הלונדוני.

פריצל יעמוד בשבוע הבא למשפט בגין רצח, גילוי עריות, כליאה בלתי חוקית ושעבוד. המשפט צפוי להעלות תהיות לגבי החברה האוסטרית, שבמשך 24 שנים לא שמה לב למתרחש מתחת לאפה.

פריצל, הנמצא עתה במעצר, כלא את בתו אליזבת במרתף חסר החלונות כשהיתה בת 19. במהלך השנים בהן היתה כלואה, היא נאנסה ועברה התעללות. שבעה ילדים נולדו כתוצאה מהאונס. שלושה מהם נותרו כלואים עם אליזבת במרתף בעוד פריצל עצמו אימץ שלושה אחרים. הילדים לא ראו אור יום ולא קיימו אינטראקציה עם איש עד שהתגלו באפריל האחרון.

פריצל צפוי לטעון להגנתו שבתו קיימה יחסי מין כבר בגיל צעיר, עישנה, השתמשה בסמים, שתתה אלכוהול ואילו הוא רק רצה להציל אותה. לדברי עורך דינו רודולף מאייר, "פריצל אינו מפלצת. הוא אהב את בתו בדרכו שלו". לטענתו של פריצל, יחסי המין שקיים עם בתו היו בהסכמה, למרות שאליזבת עצמה תיארה כיצד היתה קשורה בשלשלאות לקיר כשאביה אנס אותה. המשטרה מצאה שוטים ואזיקים במרתף, בו ילדה ילד אחרי ילד ללא סיוע רפואי. אחד הילדים מת זמן קצר לאחר הלידה ופריצל קבר את הגופה.

שלושה מששת הילדים האחרים אומצו על ידי פריצל ואשתו רוזמרי. פריצל העמיד פנים כי אליזבת, שכביכול ברחה מהבית, השאירה את הילדים על מפתן בית הוריה. פריצל צפוי לטעון להגנתו כי דאג למשפחתו הסודית, סיפק מזון, ספרים וצעצועים ואף דאג לאוורור המרתף. פריצל אף נהג להראות לאליזבת תמונות של הילדים אותם אימץ. כיום אוחדה המשפחה והילדים מתגוררים עם אליזבת תחת שם בדוי.

מתכנן להציע סיור מודרך במרתף

פריצל לא הביע חרטה על מעשיו אלא העדיף לטעון כי הוא אינו שפוי. למעשה, לדברי מומחים למשפט, בלתי אפשרי להרשיע את פריצל ברצח בנו הקטן. מבין האישומים הנותרים, אונס הוא החמור ביותר והוא גורר עונש מאסר של עד 15 שנים. בניכוי התנהגות טובה, פריצל עלול להשתחרר אחרי חמש שנים בלבד.

משפטו של פריצל ייפתח ביום שני הקרוב ולפי הדיווחים, נחתמה כבר עסקה בין התביעה להגנה, במסגרתה עורכי דינו של פריצל לא יערערו על גזר הדין ובתמורה האב המפלצתי יוכל לבחור את בית הכלא בו ירצה את העונש. הוא בחר במתקן ענישה מיוחד המציע מדיטציה, טניס, כדורגל וקליעה למטרה. הוא יוכל גם לשיר במקהלה ולקחת שיעורי בישול. פריצל אף מנסה לגרוף רווח מסיפור חייו המזעזע. הוא מעוניין למכור את זיכרונותיו ולערוך סיורים מודרכים במרתף בעבור סכומי עתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully