וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההחלטה בעניין קצב היא של היועמ"ש בלבד"

עדי שמחוביץ

8.3.2009 / 19:26

עו"ד ששון, לשעבר ראש המחלקה הפלילית בפרקליטות, התיייחסה להתנגדות לאישום. "לגיטימי שפרקליטים חושבים אחרת מהיועמ"ש"

עו"ד טליה ששון, לשעבר ראש המחלקה הפלילית וראש המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, מסבירה כי ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד נשיא המדינה לשעבר נתונה בידי היועץ המשפטי לממשלה בלבד. בתגובה לטענה כי בפרקליטות נשמעו גם קולות נגד הגשת כתב האישום, אמרה ששון כי "ההכרעה היא של היועץ המשפטי לממשלה, והאחריות היא שלו. זה שפרקליט אחר תחתיו חושב כך או אחרת זה לגיטימי וראוי אבל ההחלטה בסופו של דבר היא שלו, בודאי כשההחלטה נתמכת על ידי פרקליט המדינה. האחריות המקצועית מוטלת על כתפי השניים האלו".

ששון התייחסה גם לעובדה שהפרקליטות הגנה על הבעייתיות בחומר הראיות נגד קצב לפני בג"ץ, בעתירות שהוגשו נגד הסדר הטיעון: "המקרה הזה באמת יוצא דופן, כשהמצב הוא שהפרקליטות הביעה את דעתה על חומר הראיות עוד לפני שחומר הראיות הובא בפני בית משפט במסגרת ההליך הפלילי. אך בסופו של יום, האחריות להערכת הראיות מסורה לבית המשפט, לאחר שמיעת העדויות וההתרשמות מהם. בסופו של דבר ההכרעה מוטלת על שכמו של בית המשפט".

לגבי הפער בין כתב האישום שהוצג במסגרת הסדר הטיעון לכתב האישום שיוגש נגד קצב בימים הקרובים, ציינה ששון כי כל החלטה על הגשת כתב אישום יש בה סיכוי שהאדם שכנגדו הוגש כתב האישום לא יורשע בעבירות המיוחסות לו וראוי להביא את הראיות בפני בית המשפט, להכרעה בצורה אובייקטיבית והוגנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully