וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ימוגנו מוסדות החינוך באשקלון?

רמי שני

8.3.2009 / 18:00

לטענת עיריית אשקלון, סגן שר הביטחון וילנאי התחייב כי יועבר תקציב בגובה 20 מיליון שקל למיגון המוסדות. במשרד הביטחון מכחישים

האם משרד הביטחון ימגן מוסדות חינוך באשקלון? עיריית אשקלון הודיעה אחר הצהריים (ראשון), כי סגן שר הביטחון מתן וילנאי דיווח לראש העיר בני ועקנין על אישור תקציב בהיקף של 20 מיליוני שקל למיגון מוסדות חינוך בתחומה, שאינם ממוגנים ברמה סבירה. ואולם בלשכתו של וילנאי מכחישים את הדיווח. שם מבהירים שלסוגייה יש שני היבטים: מיגון באשקלון ומיגון מעבר לטווח 7.5 קילומטרים, עליו הוחלט בממשלה בעת אישור התקציב למיגון הבתים באזור עוטף עזה.

על פי הודעת העירייה, הבטיח וילנאי לוועקנין, שיישום התכנית יתבצע במהרה, על ידי פיקוד העורף. עם זאת, במשרד הביטחון טוענים, שדברי סגן השר באוזני ראש העיר נגעו לפעולות המשרד כדי לקדם מיזם מיגון במוסדות החינוך באשקלון. גורמים במשרד אמרו, שווילנאי דיווח על ביצוע התכנון של המיזם המתבטא בסקר צרכים שעורך פיקוד העורף.

אותם גורמים הבהירו גם כי סוגיית מיגון מוסדות חינוך ומבני ציבור בטווח שמעבר ל-7.5 קילומטרים, מחייבת התייחסות עקרונית נפרדת. במשרד הביטחון מאשרים שיש פעילות סביב מיגון מוסדות החינוך באשקלון אולם טרם נמצא לכך מקור תקציבי והדבר צריך לקבל אישור של הממשלה.

דברים דומים נשמעים גם בפיקוד העורף. הפיקוד הציג בפני ברק ווילנאי את התכניות למיגון. אנשי הפיקוד שמעו את הערותיהם ויצאו לבצע בדיקות נוספות. התוכנית הסופית תוגש ככל הנראה עוד השבוע לעיונם של בכירי משרד הביטחון, ולאחר שתקבל את אישור השר וסגנו, היא תועבר לאישור הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully