וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי: קצב יואשם באונס

עדי שמחוביץ

8.3.2009 / 16:29

היועץ המשפטי ופרקליט המדינה החליטו להאשים את נשיא המדינה לשעבר בעבירות מין, לרבות עבירות אינוס ומעשה מגונה בכוח. א' מבית הנשיא נשארה מחוץ לכתב האישום

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז החליט היום (ראשון) להגיש כתב אישום נגד נשיא המדינה לשעבר משה קצב. על פי הודעת היועץ המשפטי, כתב האישום יכלול אישומים בגין עבירות מין במספר עובדות שעבדו בכפיפות אליו כשר התיירות וכנשיא המדינה, לרבות עבירות אינוס ומעשה מגונה בכוח בנוגע לא' ממשרד התיירות, וכן עבירות שיבוש הליכי משפט.

מהפרקליטות נמסר, כי "ההחלטה התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ופרקליט המדינה משה לדור, הגיעו למסקנה, כי יש לתת אמון בגרסת המתלוננות וכי קיימת בתיק תשתית ראייתית מספיקה המבססת הגשת כתב אישום".

לפני כ-11 חודשים, באפריל 2008, קצב היה אמור להודות בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום על פי הסדר טיעון, אך קצב הופיע לבית המשפט השלום בירושלים ובאמצעות עורכי דינו, אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, הודיע כי הוא חוזר בו מהסדר הטיעון. "אני רוצה להיאבק על חפותי. אני בוחר בדרך הקשה אך הנכונה", אמר לשופטים. מאז עמלו בפרקליטות על ניסוח כתב אישום מתוקן.

"ננהל מאבק להוכחת צדקתו"

בתגובה להחלטה להאשימו באונס, אמר פרקליטו של קצב, עו"ד ציון אמיר, כי מדובר בהחלטה לא סבירה. לדבריו, "צריך לשנס מותניים ולצאת למאבק גדול מאוד להוכחת טענותיו וצדקתו של הנשיא לשעבר". סנגורו של הנשיא לשעבר, עו"ד אברהם לביא, אמר כי ההחלטה להעמיד לדין את מרשו היתה צפויה. "היועץ המשפטי לממשלה החליט על הגשת כתב אישום בניגוד לפרקליטים רבים בפרקליטות המדינה ובפרקליטויות השונות, אשר בחנו את התיק ומצאו לנכון שאין מקום להגיש כתב אישום. הנשיא לקח זאת בחשבון כשוויתר על הסדר הטיעון והוא יאבק על חפותו בבית המשפט".

חברו של הנשיא לשעבר משה קצב, עו"ד דוד מנע, דווקא הופתע לשמוע על ההחלטה. "לאחר ששמענו בחודשים האחרונים על התלבטות בפרקליטות באם להגיש או לא להגיש כתב אישום, אני מציע לקחת בחשבון שבמשפט פלילי צריך להוכיח אשמה במאה אחוז - אחרת זה זיכוי. יהיה משפט ולדעתי הצדק יצא לאור".

יועץ התקשורת של משפחת קצב, אמנון שומרון, אמר כי מדובר בהחלטה מצערת ומאוד לא מפתיעה. "אחרי ההשתלחויות של היועץ המשפטי מזוז נגד קצב, עוד לפני שכל חומר החקירה היה ידוע לו, נוצרה פה משוואה שחייבה הגשת כתב אישום או התפטרות. למזוז לא היה את אומץ הלב הציבורי למרות שהפרקליטים שטיפלו בתיק קבעו שאין להגיש כתב אישום. כתב האישום הזה הוא תוצאה של הלינץ' הציבורי חסר המעצורים שהתבצע נגד משה קצב", אמר שומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully