וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלו איך תיראה תל אביב ב-2025

8.3.2009 / 14:45

קשה לומר שת"א תוכננה בקפידה, אך כנס המאה שיפתח ב-1 באפריל עשוי לשנות את המצב. יותר מ-300 משתתפים מרחבי העולם ידונו בדרכה של העיר במאה הבאה

מהו החזון העתידי של העיר תל אביב יפו למאה השנים הקרובות? מה החידושים האורבנים שיחדרו לחיינו בשנים הבאות ומהן הנחות היסוד לפיהן צריך לתכנן את התפתחותה של תל אביב-יפו במאה הבאה? שאלות אלה יעמדו במרכזו של כנס בין לאומי "כנס המאה" שיפתח ב-1 באפריל במשכן לאמנויות הבמה ויהווה את יריית הפתיחה לחגיגות המאה של תל אביב-יפו.

מעל 300 משתתפים, מומחים ואישי ציבור מישראל ומכל רחבי העולם צפויים לקחת חלק בכנס שימשך יומיים, במסגרתו ייערכו מושבים בנושאי שימור מול פיתוח, בנייה ירוקה לעומת בנייה אפורה, זיהום אוויר ותחבורה, תכנון אסטרטגי, אתיקה סביבתית ועוד .

הכנס מחולק להאזנה לניסיונם של אחרים, Case Studies מאלה שעשו את זה בעולם כולל ערים גדולות ומרכזיות שהתמודדו עם אותן בעיות, מתכנני ערים, אדריכלים, מעצבים, אמנים, עיתונאים והוגי דעות. באמצעות מרצים אורחים מחו"ל, דיונים וויכוחים עם אנשי מפתח מקומיים הקשורים לנושא, יתפתח דיון על דרכה של תל אביב במאה הבאה.

לצד הכנס תתקיים תערוכה של 12 אוניברסיטאות מכל העולם, אשר התמודדו עם שאלות תכנוניות בתל-אביב העתידית. בית הספר עזריאלי לאדריכלות באוניברסיטת תל אביב ריכז את התערוכה, תחת הכותרת: מעיר גנים לעיר אקולוגית, תל אביב-יפו 2059 התערוכה תמוקם ברחבה של המשכן. ותהיה פתוחה לקהל הרחב למשך שבוע.

אקולוגיה לצד תעשייה

בין הדיונים שיערכו בכנס:

* בנייה אקולוגית לצד בנייה מתועשת ומודרנית. דובר מרכזי: ברנדון הו, בכיר במשרד האדריכלים הבריטי פוסטר אנד פרטנר, המתמחה בפתרונות ירוקים.

* כלכלה עירונית בת קיימא: כיצד שומרים על מקומה של העיר כמרכז הכלכלי של ישראל. דובר מרכזי: פרופ' דניאל מונק, סופר וראש התוכנית ללימודי שלום וקונפליקט באוניברסיטת קולגייט בצפון ניו יורק. כותב על כלכלה בת קיימא בערים.

* כיצד העיר יכולה לחסוך ולשפר את מערכי האנרגיה שלה באמצעות שיטות אנרגיה חליפיות? דובר מרכזי: ג'ף סטיין, יו"ר חבר הנאמנים של קרן קוסאנטי, פרויקט ארקוסאנטי, אריזונה.

* איך תראה תל אביב-יפו בעוד 15 שנה? מה הם השינויים העתידיים הצפויים בעיר? אילו פתרונות יש לשאלות הקריטיות שנשאלו בכנס על כל היבטיו: תחבורה, אוכלוסייה, צפיפות, סביבה, כלכלה בת קיימא, תרבות ופנאי, תשתיות ועוד.

את הדיון יוביל מר חזי ברקוביץ', מהנדס עיריית תל אביב-יפו.

  • עוד באותו נושא:
  • כנס המאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully