וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך שיקר הירשזון בחקירת המשטרה

עדי שמחוביץ

8.3.2009 / 15:22

בקלטות שהותרו היום לפרסום מכחיש שר האוצר כי קיבל כספים במזומן, אולם במהלך עדותו בבית המשפט הודה כי לא אמר אמת

חטיבת דובר המשטרה

(צילום: משטרת ישראל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר היום (ראשון) לפרסום קלטות המתעדות קטעים מחקירתו במשטרה של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון. בקלטות מתועד הירשזון כשהוא מוסר גרסה שונה מזו שמסר במהלך עדותו בבית המשפט. במשטרה הכחיש הירשזון כל קבלת כסף במזומן, אך לאחר מכן הודה כי לא אמר אמת.

"אני לקחתי פיצויים באותו זמן משום שבני היה במצב כספי קשה ונאלצתי לקחת את הכסף ולעזור לו בתקופה של משבר", אמר הירשזון במשטרה. "את גובה הפיצויים אני לא זוכר, אבל אני זוכר שזה היה 100% פיצויים, ולא בניתי לי חבילת פיצויים כפי שאפשר לבנות, של הרבה יותר אחוזים". כשנשאל על ידי החוקרת איך קיבל את הפיצויים, ענה שהוא אינו זוכר.

בעימות שערכה המשטרה בינו לבין יצחק רוסו, מנכ"ל הסתדרות העובדים לשעבר, לבין נאשם נוסף בפרשה שהורשע במסגרת הסדר טיעון, דחה הירשזון כל טענה שעלתה על הסדר כספים שהיה לו. "מעולם לא היה לי הסדר פיצויים כזה או אחר", אמר. "הסדר הפיצויים היחיד שהיה לי זה שקיבלתי את מה שקיבלתי כשהייתי חייב לפרוש מעבודתי בהסתדרות. לא קיבלתי מזומנים. לא בהסדר כזה ולא בהסדר אחר ואני לא יודע מאיפה המנכ"ל מוצץ את כל הדבר הזה".

כבר בתחילת עדותו בבית משפט הודה הירשזון שאכן קיבל כספים במזומן והסביר כי מדובר בכספי פיצויים. "אני אנסה להסביר לבית משפט שכל אגורה שלקחתי הגיעה לי, אבל הדרך היתה קלוקלת ואני לא יכול להסביר את הדרך", אמר הירשזון בתחילת עדותו. "זה עיוורון, קהות חושים ואני לא יכול להסביר את זה", הדגיש הירשזון. כשהתביעה עימתה אותו עם מה שאמר בחקירות במשטרה, הסביר הירשזון כי את הכספים במזומן ניסה להסתיר במשטרה מאחר שפחד. "כגודל החרדה גודל ההסתרה", אמר, והוסיף כי פחד שרוסו ועובדיה כהן, שהיה מנהל אגף הכספים בהסתדרות, מנסים לטפול עליו את כל המעילות בהסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully