וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "ברק מתעלם מהישגי המבצע בעזה"

פנחס וולף

8.3.2009 / 14:11

רה"מ תקף בחריפות את שר הביטחון בשל רצונו להגיע לרגיעה עם חמאס עוד לפני שחרור שליט. "הוא מציע בעצם לומר שלא היה צורך במבצע"

עימות חריף פרץ היום (ראשון) בישיבת הממשלה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לבין שר הביטחון אהוד ברק. ברק טען בישיבה כי ישראל כבר יכלה להגיע לרגיעה עם חמאס, ואילו אולמרט מצדו האשים את ברק בנכונות לפתוח את מעברי הגבול לרצועה טרם שחרורו של גלעד שליט.

"המבצע היה מוצלח", אמר ברק. "אמרנו מראש שהוא לא יביא לגמרי למיגור הטרור והירי, אבל היינו יכולים להיות היום בסיטואציה אחרת אם היינו מדברים על הסדרה".

על כך השיב אולמרט: "אתה יודע שזה לא נכון. לא היו כל שיחות על הסדרה. אתה יודע שזה לא נכון, כי אתה אומנם רצית את זה, אבל שרת החוץ התנגדה נחרצות, ואני אמרתי שקודם צריך להביא פתרון בסוגיית גלעד שליט ואחר כך לעשות כל דבר אחר שיכול להביא לחיים נורמליים בצד השני".

"עכשיו יש שאלה", הוסיף אולמרט, "אם לפתוח את המעברים ואז לדון בנושא שליט, או להפעיל את המנופים בעקבות המבצע המוצלח כדי להביא לפתרון בנושא גלעד שליט ואחר כך לדון בנושא המעברים. מה ששר הביטחון מציע פה בעצם, זה לומר שלא היה צורך במבצע ולשים בצד את כל הישגיו, כי אנחנו לא משתמשים בכל מה שהשגנו כדי למנף זאת לנושא שליט ולנושא השגת השקט בדרום".

"חמאס מעדיף רגיעה"

ראש אמ"ן, אלוף במיל' עמוס ידלין, התייחס בישיבה לאיום הגרעין האירני. "רעיון ההידברות מתקבל במזרח התיכון בזהירות", אמר ידלין. "המתונים חוששים שההידברות תבוא על חשבונם ותנוצל לרעה על ידי אירן סוריה ושבחסות ההידברות ימשיכו את ההתחמשות. הציר הרדיקלי חושש שמדובר בצעד מקדים לגיבוש קואליציה אפקטיבית יותר נגדם".

לדבריו, "אירן חצתה את הסף הטכנולוגי, כך שהגעה ליכולת גרעינית צבאית היא עניין של התאמת האסטרטגיה ליעד של ייצור פצצה גרעינית. אירן מוסיפה לצבור מאות קילוגרמים של אורניום מועשר ברמה נמוכה ומקווה לנצל את ההידברות של המערב כדי להרוויח זמן הדרוש לה להתקדם ליכולת" .

על עניין החמאס, עזה והרשות הפלסטינית, אמר ידלין כי, "בעזה ממשיך הירי מארגונים שונים שהם לא החמאס. החמאס חושש מירי ומעדיף לעשות הסדר כלשהו של רגיעה. חמאס מורתע ומעדיף להוביל את שיקום הרצועה והפסקת הירי באמצעות הסדר, לצד מאמצי האכיפה שלו הוא לא יוצא מגדרו במאמצי האכיפה, משום שהוא חושב שירי קל מצד ארגונים אחרים עשוי להזכיר לישראל את ההרגעה".

"חמאס מנצל את שיחות הפיוס הפנים-פלסטיני לפרוץ את המצור הבינלאומי", אמר ידלין. "האינטרסים המאוחדים של הפתח וחמאס יכולים להוביל לממשלת טכנוקרטיים שלא תגשר על הפער האידיאולוגי בין הצדדים, אלא בשיקום עזה ובקידום בחירות ברשות הפלסטינית".

באשר למתרחש בלבנון אמר ידלין, כי "חיזבאללה עודנו מרוסן ומורתע. המשבר הכלכלי לא פוסח על הציר הרדיקלי. בחיזבאללה ובסוריה מתקשים לממן את נושא הבחירות בלבנון וגם חלק מאמצעי הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully