וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוטרדה מינית בצבא ותוכר כנכת צה"ל

יהושע בריינר

8.3.2009 / 13:42

החיילת, שהוטרדה על ידי מפקדה, נקלעה גם לפיגוע בב"ש. משרד הביטחון החליט שהאירועים גרמו להידרדרות במצבה הנפשי

ועדת הערכה של משרד הביטחון, החליטה לאחרונה כי חיילת שבמהלך שירותה הצבאי הוטרדה מינית תוכר כנכת צה"ל. על פי ההחלטה, ההטרדה המינית וזכרונות מפיגוע בבאר שבע שבו נפגעה החיילת באופן נפשי, גרמו לה להתקפי חרדה ולהידרדרות במצבה הנפשי. בימים הקרובים צפויה החיילת לשעבר לקבל הודעה סופית בדבר אחוזי הנכות שנקבעו לה על ידי ועדה רפואית. ההמלצה היא להעניק לה 20% נכות.

הצעירה ששירתה בצה"ל בין השנים 2004 ל-2006, שימשה בעת שירותה הצבאי כפקידה במחנה בדרום הארץ. בחודש אוגוסט 2004 נסעה החיילת ב' באחד האוטובוסים שהתפוצצו בפיגוע הכפול בבאר שבע, אך היא לא נפגעה פיזית. לאחר תקופת מנוחה, היא חזרה לבסיסה ושם החל מפקדה להטריד אותה מינית.

החיילת טענה כי המפקד נהג לחבק ולנשק אותה בניגוד לרצונה. ההטרדה נמשכה עד לפנייתה למפקד הפלוגה, שהגיש בשמה תלונה למשטרה הצבאית. בתצהיר שהגישה ב' למשרד הביטחון, היא טענה כי "האירוע החבלני, ביחד עם ההטרדה המינית שחוויתי בצבא, הם אלו שגרמו לבעיות הנפשיות וגרמו לי לדכאונות וחרדות רבות".

פרקליטתה של החיילת, עורכת הדין מיכל קריסטל, ממשרדו של עו"ד אלי סבן המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון, אמרה בעקבות ההחלטה כי "מדובר בהחלטה תקדימית של משרד הביטחון אשר הכיר בקשר הסיבתי בין מצבה הנפשי של ב' לבין האירועים שחוותה בצבא".

עו"ד קריסטל הוסיפה כי "אין ספק שיש פה עניין של נדבך על נדבך שגרמו בסופו של דבר לנכותה של החיילת. המקרה אולי יעודד בנות אחרות שסבלו גם כן מהטרדה להגיש תלונה. מדובר בבחרות צעירות שבאות עם מוטיבציה לשרת, אך לעיתים בשל התנהגות פסולה מפקדיהן הן סובלות מהשלכות השירות לאורך שאר חייהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully