וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לא עומד בלחץ של המשבר הכלכלי?

עידן דורנר

8.3.2009 / 11:30

גורמים בריטים טוענים כי קבלת הפנים הצוננת לה זכה רה"מ בראון מעידה כי אובמה תשוש בעקבות המשבר ולא מתרכז במדיניות חוץ

גורמים בבריטניה טוענים כי קבלת הפנים הצוננת לה זכה ראש הממשלה גורדון בראון בביקורו הראשון אצל נשיא ארה"ב הנבחר, מעידה כי ברק אובמה סובל מתשישות בעקבות המשבר הכלכלי, ולא מסוגל להתרכז בנושאי מדיניות חוץ. כך נודע ל"טלגרף" הבריטי.

העיתון טוען כי מקורות הקרובים לבית הלבן טוענים כי אובמה וצוותו נדהמו מעוצמת המשבר הכלכלי והביעו חשש כי אובמה לא זוכה למספיק מנוחה. גורמים רשמיים בבריטניה מודים כי הבית הלבן ומשרד החוץ האמריקאי הוצפו בתלונות על כך שבראון לא זכה למסיבת עיתונאים בסדר גודל הולם ולארוחת ערב רשמית, כפי שנהוג. הם הוסיפו כי עוזריו של אובמה כלל לא הכירו את קוד ההתנהגות המצופה מביקור כה משמעותי של ראש ממשלה בריטי.

גורמים בוושינגטון מסרו בתגובה כי לממשל החדש לא היה מספיק זמן ללמוד את כללי ההתנהגות ביחסים בינלאומיים, ואת הקוד הדיפלומטי הראוי בין מדינות המכננות יחסים מיוחדים. בעלי בריתו של אובמה אף טענו כי הופעתו התשושה בחדר הסגלגל עם בראון, ממחישה את הלחץ בו הוא נתון ואת הפתעתו מכמות הנושאים בהם הוא צריך לטפל.

גורם המקורב למעגלים הפנימיים של אובמה הביע חשש, כי אובמה נכשל אפילו במאמציו "לזייף עניין בנושאי חוץ". גורם בריטי הוסיף כי בראון היה בהלם מהביקור בבית הלבן. "יהיה הוגן לומר שהפוקוס שלהם הוא במקום אחר, בנושאי פנים. חלק מאנשי הממשל לא הבינו את החששות שהועלו על ידי הבריטים". המקור האמריקאי הוסיף: "אובמה בהלם. זה משחק סכום אפס בין יכולתו להתמודד עם המשבר הכלכלי ליכולתו להיות דמות מובילה בנושאי ביטחון לאומי. הממשל מגלה שקשה לו לטפל בהכל במקביל".

הוכחה נוספת לטענות מיוחסת לטענת דיפלומטים בריטים למתנות שהעניקו המנהיגים זה לזה. בעוד שבראון העניק לאובמה מחזיק עטים נדיר, העשוי מעץ של אונייה שסייעה לסיים את סחר העבדים, שמתאומתה נבנה גם החדר הסגלגל, אובמה העניק לבראון אוסף של סרטי DVD הוליוודיים, אותם ניתן לקנות בכל חנות.

אחד האסטרטגים של המפלגה הדמוקרטית טוען כי הנשיא מופיע לפגישות עבודה בשעות הערב כשהוא מותש לחלוטין. לטענתו, החלטתו להפסיק לעשן לא מקלה עליו את ההתמודדות. כזכור, בשבוע שעבר פרסם ה"ניו יורק טיימס" כתבה בעמוד השער, על שערו ההולך ומאפיר של הנשיא, אולי רמז נוסף ללחץ בו הוא נתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully