וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הפעילו רשת בינלאומית לסחר בנשים

נתיב נחמני

8.3.2009 / 11:51

חוקרי הימ"ר פשטו הלילה על בתיהם של 12 חשודים בהשתייכות לרשת בינלאומית שהבריחה נשים לישראל כדי להעסיקן בזנות

חטיבת דובר המשטרה

(צילום באדיבות משטרת ישראל, קריינות: ענת ברק)

היום לפני 32 אימץ האו"ם באופן רשמי את יום זכויות האשה הבינלאומי, אך נראה שמצב הסחר הבינלאומי בנשים נותר עגום כשהיה אז. מידי שנה מתגלות עוד ועוד רשתות עבריינים הסוחרות בנשים ונחשפות שיטות העבודה שלהם המשתכללות עם השנים. הבוקר הותר לפרסום שחוקרי מחלק התשאול ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב חשפו רשת בינלאומית נוספת שנוהלה על ידי תושב צפון הארץ ובסיסה בישראל.

"מדובר ברשת הגדולה ביותר שפעלה בישראל, שחבריה ניהלו 'מסע קניות' של נשים בכל רחבי המועצות לשעבר", אמר היום (ראשון) קצין החקירות רב פקד פיני אבירם. הקצין הוסיף כי החשוד המרכזי בפרשה, משתייך למה שמכונה במשטרה כ"ארגון הפשיעה של משפחת אבוטבול". לדברי אבירם, החשוד אף סייע בהברחת ארבעת מתנקשים מבלארוס לישראל.

תחילת חקירת הפרשה לפני כשנתיים, אז הגיע לחוקרים המידע על התנהלות הרשת ובעקבות כך אותר אחד העבריינים ברשת וגוייס לעבוד כסוכן משטרתי. במשך התקופה אספו החוקרים ראיות המעידות על כך שהחשוד המרכזי בפרשה, עבריין מוכר, תושב מושב בצפון הארץ בן 35, ניהל את הרשת שסחרה בנשים לצורך מכירתן לזנות. על פי החשד, ברשת היו חברים עבריינים ישראלים מקומיים ועבריינים רוסים, אשר חלקם כבר עצורים ברוסיה ובאוקראינה במסגרת הפרשה.

חברי הרשת פעלו בשיטה המוכרת של איתור צעירות תושבות כפרים ועיירות נידחות הזקוקות לעבודה. על פי החשד העבריינים ניצלו את תמימותן ומצוקתן הכלכלית של הנשים והבטיחו להן עבודה במלצרות וכרקדניות במועדונים. אז, הוברחו הנשים לישראל דרך גבול מצרים ולעיתים היו מביאים אותן בטיסות מטורקיה במסווה של תיירות, כאן נמכרו לזנות. לרוב, כשהיו מבינות את מטרת הגעתן לארץ כבר היה מאוחר מידי והסוחרים היו מפעילים נגדן איומים ואלימות קשה והדרכונים שלהן נלקחו מהן. אחת הבחורות שחברי הרשת גילו כי בכוונתה להתלונן במשטרה ברוסיה, אף נדרסה למוות ואחרת הותקפה קשות.

הפעילות עברה לקפריסין

במסגרת הפרשה, ניהלו חוקרי מחלק א' בימ"ר קשר רציף והדוק עם גורמי משטרה ברוסיה, אשר ביצעו מעקבים אחר החשודים בשטחם ותיעדו את תהליך הגיוס של אותן בנות. לפני כשנה עצרה המשטרה הרוסית 13 חברי רשת, אזרחים ישראלים ורוסים והיום מתנהלים נגדם הליכים משפטיים. בעקבות גל המעצרים החליטו שאר חברי הרשת להעתיק את פעילותם מישראל לקפריסין - לשם הם "מייבאים" את הנשים כיום. "הם הרגישו שהתחיל להיות להם פה צפוף בגלל הלחץ המשטרתי והפעילות הגוברת של ארגוני הנשים והחליטו שלא משתלם להם להמשיך לעבוד בישראל", אמר הבוקר לוואלה! חדשות גורם במשטרת תל אביב וציין כי החשודים פעלו בקפריסין באותה השיטה בדיוק.

במהלך הלילה פשטו חוקרי הימ"ר על בתי 12 חשודים בישראל ועצרו אותם. בין העצורים ישנם בני משפחה ואף בעל ואשה תושבי קציר. בין חומר הראיות שאספו החוקרים נגד החשודים ישנן הקלטות של שיחות ביניהם. באחת מהקלטות נשמע אחד החשודים מתרברב באוזני שותפו כיצד תקף צעירה שהעזה להתלונן במשטרה. בהמשך היום יובאו החשודים לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצרם. בסוף החודש צפויים חוקרי מחלק א' לקבל את פרס הנשיא למאבק בסחר בנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully