וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נוכל למנוע פיטורים של כל עובד"

8.3.2009 / 13:51

על רקע המשבר הכלכלי המעמיק, הבהיר ראש הממשלה המיועד, כי גם לא ניתן למנוע סגירה של כל מפעל. עם זאת, הדגיש: "יש אפשרות לסובב את הספינה"

גדעון צנטנר

( צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"נצמצם ככל האפשר את הפיטורים. אין ביכולתנו למנוע פיטורים של כל עובד או סגירה של כל מפעל, אבל יש אפשרות לסובב את הספינה". כך הצהיר היום ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על רקע המשבר הכלכלי שהולך ומעמיק.

בפתח פגישה בכנסת עם צוות "100 הימים", בראשות ח"כ יובל שטייניץ שהגיש לו המלצות למאה הימים הראשונים של שלטונו אמר נתניהו, כי "מעולם לא היו מאה ימים עמוסים כל כך. אנחנו נטפל באיום הטרור המתמשך ברצועת עזה ובאיומים אסטטגיים תוך הידברות עם הממשל האמריקאי. נקדיש לכך את שלושת החודשים הראשונים לכהונת הממשלה. במקביל נצמצם ככל האפשר את הפיטורים".

נתניהו הבהיר, כי בפגישה עם הצוות יידונו ענייני ביטחון, כלכלה ועצירת גל האבטלה. "הממשלה לא באה לשבת כל הכיסא או למלא חלל פיזי, אלא למלא חלל של מדיניות ויוזמה. אנחנו באים לשנות".

ראש הממשלה המיועד התייחס גם לטענות של בכירים בליכוד, לפיהן בכוונתו להעניק את כל התפקדים הבכירים בממשלה הבאה לשותפות הקואליציניות. "מי שתהיה לו בעיה עם איזשהו תפקיד, איננו חייב לקבל אותו", אמר נתניהו. "לא אתן שישימו אקדח לרקה של אף אחד".

בתוך כך, מוקדם יותר נפגשו צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו, על רקע הפרסומים בנוגע לסיכומים בין נתניהו לח"כ אביגדור ליברמן באשר לחלוקת התיקים בממשלה. ההערכה היא שמפלגתו של ליברמן תקבל לידיה את תיקי החוץ, ביטחון הפנים והתיירות. בגלל הכוונה למנות את ליברמן לתפקיד שר החוץ, ייתכן שנתניהו יציע לח"כ סילבן שלום לקבל לידיו תיק כלכלי בכיר, בדומה לתיק התמ"ת המורחב שניתן לאולמרט על ידי אריאל שרון ב-2003. שלום צפוי לערוך הערב כנס פעילים וככל הנראה יחזור על דרישתו לקבל את תיק החוץ.

נכון לעכשיו, עדיין לא ברור אם תיק המשפטים יישאר בידיו של השר המכהן, דניאל פרידמן. בסוף השבוע פורסם כי נתניהו הבטיח לליברמן את התיק, אולם דוברו של נתניהו יוסי לוי, מסר כי "בפגישה שהתקיימה ביום חמישי בין נתניהו לליברמן, לא סוכם דבר הנוגע לתיקים, מדובר בספקולציות חסרות בסיס". גם בישראל ביתנו הכחישו כי דרשו להשאיר את פרידמן במשרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully