וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהמה בכנסת: קצב זכה ב-60 קולות - הסתיים סיבוב הצבעה השני

31.7.2000 / 13:15

רק 57 ח"כים הצביעו בעד פרס; קצב: "זו הוכחה שרוב הח"כים רוצים אותי"; בכנסת מעריכים: חברי הכנסת של ש"ס נתנו לקצב את היתרון. בניזרי: "אנחנו תמיד אשמים"

הפתעה עצומה בבחירות לנשיאות בכנסת: סיבוב ההצבעה השני הסתיים וכעת ממתינים כולם במתח רב לספירת הקולות. הסיבוב השני בא לאחר לאחר שאף מועמד לא השיג 61 קולות . 60 ח"כים הצביעו בעד משה קצב ורק 57 בעד שמעון פרס. שלושה ח"כים נמנעו.

יתרונו של קצב עומד בניגוד לכל התחזיות וההערכות, לפיהן פרס יזכה בבחירות כיוון שחברי הכנסת של ש"ס קיבלו חופש הצבעה. ההערכה בכנסת כעת היא כי חברי הכנסת של ש"ס הם שנתנו לקצב את היתרון כאשר רבים מהם העדיפו אותו על פני פרס. בערוץ 1 דווח כי הרב כדורי שלח מכתב לחברי הכנסת ובו הוא מפציר בהם להצביע לקצב כיוון שהוא "ירא שמיים ושומר מצוות". ואילו דיווחים מהכנסת מספרים כי פרס התקשר מיד עם היוודע תוצאות ההצבעה למנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף.

ח"כ שלמה בניזרי אמר: "תקפו אותנו בליכוד לפני ההצבעה, תוקפים אותנו עכשיו בישראל אחת, אנחנו רגילים להיות הנאשם הנצחי". הערכות אחרות במערכת הפוליטית גורסות כי חברי הכנסת שהפתיעו והצביעו עבור קצב הם חברים מישראל אחת שהעדיפו למנוע את כניסתו של מוטי משעני מגשר לכנסת. זאת בגלל שאם ייבחר פרס לנשיא הוא יתפטר מן הכנסת ומשעני ייכנס במקומו. יו"ר סיעת ש"ס, אלי ישי, אמר כי ידוע לו שכמה מחברי הכנסת של ש"ס הצביעו עבור פרס.

קצב אמר בעקבות התוצאות: "זו הוכחה שרוב הח"כים רוצים אותי ולאורך כל הדרך התחזיות לא היו מדוייקות". פרס לא הגיב, אך נראה חיוור מאוד כשנכנס למליאה.

ח"כ סילבן שלום אמר כי הוא יודע מי הם שלושת הח"כים שנמנעו, וכעת מופעל עליהם לחץ עצום.

הכנסת הולכת כעת להצבעה שניה. במידה וגם היא תסתיים ללא רוב של 61 ח"כים לאחד המועמדים, תיערך הצבעה שלישית בה מספיק רוב רגיל.

השר שוחט התקשר בבהילות לשר יוסי ביילין, שאינו חבר כנסת, כדי שזה יגיע למליאה וישפיע על חברי הכנסת החרדים כדי שיצביעו למען פרס.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully