וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: נשים פונות יותר לסיוע משפטי

עדי שמחוביץ

8.3.2009 / 8:09

על פי הנתונים, ישנם פערים משמעותיים בין מספר הגברים והנשים הפונים לאגף לסיוע משפטי. "נשים עניות יותר ולכן זכאיות לסיוע"

יום האישה הבינלאומי מוקדש במדינות רבות בעולם לבחינת השתלבותן, וציון הישגיהן של נשים בכלכלה, בפוליטיקה ובחברה. לרגל יום האישה הבינלאומי מפרסם האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים נתונים הנוגעים למעמד האישה והפערים המהותיים בין גברים לנשים הבאים לידי ביטויי במספר הפניות לאגף לסיוע משפטי ואופי הפניות.

הנתונים מצביעים על פערים משמעותיים בין גברים ונשים הפונים לקבלת סיוע משפטי. כך למשל, מבין הפניות בתחום המעמד האישי כ-70% הינן פניות של נשים. נשים פונות ללשכות הסיוע המשפטי בענייני גירושין, מזונות, החזקת ילדים וצווי עיכוב יציאה מהארץ. כאשר מדובר בתיקים הנפתחים על רקע מקרי אלימות במשפחה, מספר הנשים הפונות גדל לכ-80% מהפניות.
בתחום הביטוח הלאומי, תיקים הנפתחים על ידי נשים מהווים כ-49%, והמספר עולה כשמדובר על תיקים בענייני הבטחת הכנסה (52%), וחוב לביטוח לאומי (55%). לעומת זאת, בתחום המשפט האזרחי רק כ- 43% מהפניות הינן פניות של נשים.

"ניתן לייחס נתונים אלו לכך שמצבן הכלכלי של הנשים בישראל לעיתים קרובות קשה יותר מזה של בני זוגם ולכן הן זכאיות במקרים רבים יותר מהגברים לסיוע משפטי. במקביל, במסגרת המשפחתית, לנשים משקל מועט מזה של הגברים בניהול כספים ולכן בתחומי המשפט האזרחי, הן נזקקות לפחות סיוע", מסביר אייל גלובוס, ראש האגף לסיוע משפטי.

האגף לסיוע משפטי מעניק גם סיוע וייצוג לנשים שהן קורבנות סחר בנשים בתביעות נזיקין ופיצויים. משנת 2003 ועד סוף שנת 2008, נפתחו כ-60 תיקים בנושא סחר בנשים. ממשרד המשפטים נמסר כי זכותן של קורבנות הסחר למטרת זנות לייצוג מטעם האגף לסיוע משפטי היא אינטרס של מדינת ישראל ויש ליידע את הקורבנות בדבר זכותן זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully