וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע טוב באחד העם?

נתן שבע

7.3.2009 / 19:51

שבוע המסחר המקוצר בת"א יעמוד בסימן פרסום תוצאות 2009 של מכתשים אגן ואלביט. מדד מניות הבנקים איבד 10% בשבוע האחרון

המגמה השלילית שנעלה את שבוע המסחר בישראל, במהלכה איבדה הבורסה 4%, עשויה לרחף מעל הבורסה גם השבוע. אמנם, הבורסה בארה"ב נעלה את יום שישי במגמה מעורבת, אך יום קודם לכן היא צנחה ב-4%, כאשר המדדים המובילים בארה"ב איבדו 6% בשבוע האחרון.

נתוני המאקרו של הכלכלה הגדולה בעולם ממשיכים להיות בעייתיים. שוק העבודה בארה"ב התכווץ ב-651 אלף משרות בחודש פברואר - הנתון החמור ביותר מאז 1949; החששות מפני קריסת ענקית הרכב GM עדיין באוויר, המערכת הבנקאית בארה"ב ממשיכה לקרטע ומניותיה צונחות. ובשורה התחתונה, אף אחד לא רואה את סופו של המשבר, ויתרה מכך, כל אלה מעיבים על המסחר העולמי. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.5% ואילו הנאסד"ק ירד ב-0.4%, בסוף השבוע.

שבוע המסחר בתל אביב יהיה קצר מהרגיל בשל חופשת יום הפורים. ביום שלישי לא יתקיים מסחר בבורסה. בנוסף, זרם הדו"חות הכספיים צפויים להסתיים עד סוף החודש. ביום רביעי יפרסמו מכתשים אגן ואלביט מערכות את תוצאותיהם לשנת 2009. בבנק הפועלים העריכו בסוף השבוע כי תוצאות הרבעון הרביעי עשויים להיות מהגרועים ביותר בשנים האחרונות.

סימנים ראשונים משמעותיים לירידה במחירי האשלג. ביום חמישי חתם תאגיד אורלקלי הרוסי עם לקוחותיו בברזיל על חוזה אשלג המשקף ירידה של 250 דולר לטון אשלג ל-750 דולר לטון. עסקה זו הפילה את מניית כי"ל ב-4%. גם בעולם איבדו מניות הדשנים גובה - ביום שישי בארה"ב איבדה פוטאש 4%, מוסאיק ירדה ב-2.3% ואגריום ב-3.5%.

בניגוד לסנטמינט השלילי בימים האחרונים בארה"ב, טבע תפתח את המסחר בפער חיובי של 2.3%. המניה הצליחה לטפס ב-14% מתחילת השנה עם עזרה רבה מההתחזקות של המטבע האמריקאי. מחיר המניה מושפע בעיקר מהמסחר בארה"ב שם הוא נקוב בדולר.

מדד מניות הבנקים איבד בשבוע שעבר 10%, ומתחילת השנה הוא מחק 17% מערכו, לצד הירידות במניות הענף בעולם ולצד החשש מהמשך ההרעה בתוצאות המערכת הפיננסית לאור הכניסה למיתון.

במניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט קיימים פערים שליליים: פריגו בפער שלילי של 0.5% ופרטנר בפער שלילי של 1.25%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully